سرپرست شهرداری شهرکرد گفت: نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب امری ضروری است که از سوی مدیران باید به این امر پرداخته شود.

آقای نجفی در جلسه ستاد عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به لزوم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهارداشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از فلسفه‌های مهم قیام امام حسین (ع) در عاشورا بود که امروزه در برخی مواقع کمتر دیده می‌شود و اگر این مهم با لحن محبت آمیز در میان افراد بیان شود بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: با برگزاری آموزش‌های لازم و صحیح می‌توان جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب را در بین خانواده، همکاران و جامعه که به دست فراموشی سپرده شده است احیا کرد.


بیشتر بخوانید


سرپرست شهرداری شهرکرد با بیان اینکه مدیران موظفند فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در پارک‌ها نماز جماعت برگزار می‌شود، در اتوبوس‌ها قسمت خانم‌ها و آقایان کاملا جدا است و در سایر قسمت‌ها به مقوله امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب و حقوق شهروندی توجه می‌شود.

نجفی با اشاره به ضرورت تعهد کاری همکاران بیان کرد: کارکنان باید نسبت به مجموعه خود متعهد بوده و اقدامات لازم برای ارتقاء در تمامی زمینه‌ها را انجام دهند.

محمدرضا بیاتی رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه افزود: برخی‌ها بسیار عادی با مسئله حجاب برخورد می‌کنند و برخی‌ها تلاش می‌کنند در زمینه‌های مختلف برجسته باشند که خطرات زیادی دارند.

بیاتی ادامه داد: حجاب تنها نباید توسط خانم‌ها رعایت شود بلکه آقایان هم باید رعایت کنند و فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نهادینه شود تا تنش ایجاد نشود.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از فساد و ناهنجاری‌ها و جلوگیری از بی‌دینی و حفظ کیان خانواده رعایت عفاف و حجاب امری ضروری است.

ماشاالله ایزدی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و ایثارگران در ادامه جلسه بیان کرد: کسانی که برای خدمت به مردم تلاش می‌کنند قابل تقدیر هستند و از کارکنان شهرداری بابت ارائه خدمات بی‌منت به شهروندان باید تشکر کرد.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب روح عبادت است، گفت: در مدارس و دانشگاه و خانواده قوانین مرتبط به عفاف و حجاب باید نهادینه شود و فرهنگ سازی شود تا جوانان خودشان حجاب را انتخاب کنند.

ایزدی افزود: در پارک‌ها و سالن‌های ورزشی فضا‌هایی ایجاد شود و در مراودات اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مختاری در ادامه جلسه بیان کرد: در حوزه عفاف و حجاب می‌توان پایان نامه‌ها نوشت، همایش‌ها و کرسی آزاد اندیشی برگزار کرد.

وی با بیان اینکه امروز دشمن کیان خانواده‌ها را نشانه گرفته است، گفت: مدل لباس‌هایی که در جامعه عرضه می‌شود اسلامی نیست، اما باید کاری کرد که جوانان و نوجوانان فرهنگ حجاب را یاد بگیرند.

مختاری ادامه داد: اگر آلودگی وارد جامعه دینی شود دامن همه ما را میگیرد بنابراین هرکس به اندازه خودش باید رعایت کند و برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب تلاش کند.

شهرام خواجوی سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه گفت: آسیب‌های اجتماعی امروز لحظه‌ای نیستند بلکه فرآیندی بوده و از یک جایی شروع شده و امروز به این مرحله رسیده‌ایم.

وی گفت: دشمن برای کشور ما برنامه دارد و مهم‌ترین برنامه آن از بین بردن نهاد خانواده است بنابراین باید در حوزه فرهنگی و اجتماعی کار شود.

خواجوی خاطرنشان کرد: حجاب را نباید حکومتی کرد بلکه حجاب در دین ما به آن پرداخته شده است و آثار فردی و اجتماعی بسیاری در زندگی ما دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار