سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست دست از «غارت منابع طبیعی فلسطین و جولان» بردارد

سازمان ملل پیش نویس قطعنامه‌ای را تصویب کرد که براساس آن رژیم صهیونیستی نباید منابع مردم فلسطین و جولان اشغالی را غارت کند.

شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل پیش نویس قطعنامه‌ی ارائه شده توسط پاکستان به نمایندگی از گروه ۷۷ (بزرگترین سازمان بین دولتی کشورهای درحال توسعه در سازمان ملل) و چین را باعنوان ”تبعات اقتصادی و اجتماعی اشغالگری اسرائیل بر وضعیت زندگی مردم فلسطین در اراضی اشغالی فلسطین از جمله بیت‌المقدس و اهالی جولان اشغالی سوریه»، تصویب کرد.

قطعنامه مذکور با ۴۳ رای موافق، ۴ رای مخالف از جمله رژیم صهیونیستی، آمریکا و کانادا و لیبریا و ۴ رای ممتنع انگلیس، ساحل عاج، جزایر سلیمان و گواتمالا به تصویب رسید.

این قطعنامه بر اصل حاکمیت دائمی ملت‌های تحت اشغال بر منابع طبیعی آن‌ها تاکید می‌کند و ابراز نگرانی می‌کند که رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان آن منابع طبیعی در جولان اشغالی سوریه را به خطر بیندازند و آن‌ها را تحلیل ببرند.

در این قطعنامه همچنین تاکید شده است که رژیم اشغالگر صهیونیستی تلاش‌ها برای دستیابی به توسعه پایدار از نظر زیست‌محیطی و ایجاد یک محیط اقتصادی سالم در جولان اشغالی سوریه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین را به‌طور جدی با مشکل مواجه می‌کند و از بدتر شدن شرایط اقتصادی و معیشتی ناشی از آن ابراز نگرانی عمیق می‌کند.

در قعطنامه مذکور همچنین بر حق غیرقابل تصرف جولان اشغالی سوریه و مردم فلسطین در زمینه بهره‌برداری از تمامی منابع طبیعی و اقتصادی خود تاکید شده و از «رژیم صهیونیستی» می‌خواهد که از این منابع بهره برداری نکند و موجب از بین رفتن یا استهلاک آن‌ها نشود و به بهره برداری آن‌ها از منابع طبیعی پایان فوری دهد.

هیئت دائمی سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که گسترش شهرک سازی‌های صهیونیست‌ها اثرات منفی بر سلامت شهروندان سوری و فعالیت‌های کشاورزی آن‌ها دارد. این هیئت استفاده نیرو‌های رژیم صهیونیستی از روش‌های مختلف مانند مصادره زمین و منابع طبیعی در جولان اشغالی سوریه از جمله سلب مالکیت زمین برای کاشت مین، مصادره زمین برای مقاصد نظامی و ساخت شهرک‌ها و تأسیسات کشاورزی و صنعتی را محکوم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۱:۴۶ ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
جانان من برخیز! بر جولان برانیم
زانجا به جولان تا خط لبنان برانیم

آنجا که جولانگاه اولاد یهود است
آنجا که قربانگاهِ زعتر، صور، صیداست

آنجا که هر سو صد شهید خفته دارد
آنجا که هر کویش غمی بنهفته دارد

جانان من! اندوه لبنان کشت ما را
بشکست داغ دیر یاسین پشت ما را

جانان من! برخیز باید بر جبل راند
حکم است باید باره تا دشت امل راند
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۱:۲۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ ۱۸:۵۹:۴۶
اگر سازمان های بین المللی خیانتکار قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، فرانسه جنایتکار، آلمان جنایتکار، امارات جنایتکار، ترکیه جنایتکار، اسرائیل جنایتکار، عربستان سعودی جنایتکار ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
صهیونیستها خودشان داعش را بوجود آورده، مسلح کرده و به جان مردم مسلمان منطقه انداختهاند و هنوز معالجه مجروحان آنها را برعهده دارند از این طرف برای فریب افکار عمومی خود را ضد داعش معرفی میکنند و همراه دیگر همپالگیهایشان در تظاهرات پاریس شرکت میکنند. حامیان تروریسم مانند آمریکا وهم پیمانانش نماینده مسلمانان نیستند دولت های کشورهای غربی نماینده تمام تروریست ها تکفیری ها هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
چقدر م که این قطعنامه ها واقعی و موثرند مثلا....
آخرین اخبار