فرماندار شیراز گفت: بیش از ۱۲ هزار پرونده در حوزه ساخت و ساز‌های غیر مجاز در روستا‌ها و حریم شهر‌های فارس تشکیل و به مراکز قضایی ارسال شده است.

فرماندار شیراز در نشست اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌های بخش مرکزی و دهیاران شیراز گفت: ۴۳ روستا در حریم شیراز قرار دارد که به شهر شیراز ملحق نشدند، اما با تفکیک‌های غیر مجاز اراضی و زمین‌های کشاورزی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در این روستا‌ها مواجه هستیم.

شیبانی، علت گردهمایی امروز را مشکلات تصرفات و تفکیک‌های غیر مجاز٤٣ گانه منطقه اطراف شیراز بیان کرد و گفت: قرار است از امروز سیاست جدیدی که در خصوص روستا‌ها تدوین شده را عملیاتی کنیم و طبق این سیاست‌ها همه دستگاه‌های اجرایی مربوطه و مخصوصا دهیاران موظف شدند هر گونه ساخت و ساز در روستا‌ها و حریم شهر را گزارش کنند و براساس قوانین پس از بررسی‌ها از ساخت و ساز‌های غیر مجاز جلوگیری شود.

فرماندار شیراز یکی دیگر از مشکلات حریم روستا‌ها را فعالیت آژانس‌های املاک غیر مجاز بیان کرد و گفت: متاسفانه این املاکی‌ها اقدام به فروش زمین‌های تفکیکی غیرمجاز می‌کنند که هم برای روستاییان و هم خریداران مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کنند و باید از فعالیت آن‌ها طبق قانون جلوگیری شود.

شیبانی، فرماندار شیراز از مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه مانند جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، شهرداری و بخشداری خواست دهیاران را در ساماندهی حریم روستا‌ها یاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.