مجید رضا فرخی رئیس دانشکده و رئیس ششمین مدرسه تابستانی کشوری یادگیری الکترونیکی با اشاره به حضور ۲۵ دانشجو از سراسر کشور در این مدرسه تابستانی، گفت: در این دوره، دانشجویان با مفاهیم و مبانی نظری یادگیری الکترونیکی، روشهای تدریس و ارزشیابی آموزشی، اصول چندرسانه ای، ابزارهای تعاملی مبتنی بر وب و کار با نرم افزارهای متنوع محتوای الکترونیکی آشنا میشوند.
او از مشارکت پنج عضو هیات علمی و ۱۰ کارشناس از دانشکده مجازی و قطب علمی آموزش الکترونیکی دانشگاه در برگزاری این دوره خبر داد و گفت: بیشترین میزان شرکت کنندگان در این دوره، دانشجویان دکترای تخصصی با ۴۸ درصد حجم شرکت کنندگان بوده و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد با ۳۲ درصد، دکترای حرفهای با ۱۶ درصد و دانشجویان پزشکی با چهار درصد، دیگر شرکت کنندگان این دوره تابستانه هستند.
فرخی تنوع رشتهای دانشجویان شرکت کننده را نیز مربوط به رشتههای مختلف تصویربرداری پزشکی، تاریخ علوم پزشکی، داروسازی، پرستاری، یادگیری الکترونیکی، پزشکی مولکولی، اقتصاد بهداشت، طب ایرانی، رادیولوژی، پزشکی، بهداشت باروری، آموزش جامعه نگر، اتاق عمل، ایمونولوژی، آموزش بهداشت، انفورماتیک پزشکی، بیوتکنولوژی و اخلاق پزشکی عنوان کرد که از دانشگاههای علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران، مشهد، شیراز، تربیت مدرس، اصفهان، کرمان، شهرکرد، هرمزگان، تبریز، قم، اراک و البرز در این دوره حضور دارند.
رئیس ششمین مدرسه تابستانی کشوری یادگیری الکترونیکی گفت: انتظار می رود این دانشجویان بتوانند با بهره گیری از مطالب ارائه شده نقش موثری در توسعه مفاهیم ضروری آموزش مجازی در دانشگاههای خود داشته و زمینه همکاریهای علمی بعدی را فراهم کنند.
او گفت: نخستین مدرسه تابستانی در سال ۱۳۹۶ برگزار و با توجه به استقبال و رضایت دانشجویان تا سال ۱۳۹۸ به صوری حضوری ادامه یافت، اما پس از دوران همه گیری کوید ۱۹ در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ این دوره به صورت مجازی با رویکرد ترکیبی ارائه شد که با توجه به افزایش سطح دسترسی دانشجویان، کاهش هزینههای اسکان و رفت و آمد و رضایت شرکت کنندگان، این روند ادامه یافت.