نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از تحریم‌های غرب علیه این کشور انتقاد کرد و گفت که تحریم‌ها تأثیر معکوس داشته‌اند.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین، با اشاره به تأثیر معکوس تحریم‌های غرب علیه روسیه اعلام کرد غرب هرگز به هدف خود دست نخواهد یافت.

اولیانوف در پیامی توییتری نوشت: «آیا هنوز مشخص نشده که تحریم‌های غرب تأثیر معکوس داشته است و اهداف آن هرگز محقق نمی‌شوند؟»

او که این پیام را در واکنش به اظهارات «میک والاس» نماینده ایرلند در پارلمان اروپا منتشر کرد، در ادامه نوشت: «کشور‌های اتحادیه اروپا در عوض تلاش دیپلماتیک، تمرکز خود را بر روی فشار اقتصادی و انتقال تسلیحات گذاشته‌اند، که این‌ها راه به جایی نخواهد برد.»

اظهارات میک والاس و اولیانوف در راستای سقوط ارزش یورو در اتحادیه اروپا مطرح شد.

رکود اقتصادی در اروپا هفته گذشته گزارش شد، به طوری‌که نرخ مبادله یورو، واحد پول رسمی ۱۹ کشور عضو اتحادیه اروپا و دلار آمریکا روز سه‌شنبه هفته گذشته برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته برابر شد.

اروپا در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت نفت و گاز در بحبوحه جنگ جاری در اوکراین با خطر رکود اقتصادی مواجه است؛ کاهش تقاضا در آمریکا نیز تهدید دیگری برای اقتصاد اروپا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار