معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان:

فرهنگ سازی نقش مهمی در مبارزه با موادمخدر دارد

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شیوع اعتیاد به موادمخدر به مراتب از شیوع کرونا خطرناک‌تر است و همه باید در برابر این خطر احساس مسوولیت کنیم و فرهنگ سازی نقش مهمی در مبارزه با موادمخدر دارد.

رحمدل بامری در جلسه کمیته مشارکت های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد اظهارداشت: امروز با افزایش قیمت مواد مخدر سنتی و کاهش قیمت مواد مخدر صنعتی روبرو هستیم تا با این شیوه و روش،جامعه هدف که جوانان و فرزندان ما هستند را به اضمحلال بکشانند.

وی تاکید کرد: با این شرایط همه ما باید در مقوله مقابله با مواد مخدر پای کار بیاییم چرا که هیچ ارگانی به تنهایی نمی‌تواند در این حوزه موفق شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: علاوه بر نقش آفرینی همه ارگانها در حوزه مقابله با موادمخدر، نیازمند حضور مردم در قالب سمن‌ها، دفاتر تسهیلگری، گروه های جهادی، بسیج و مجموعه روحانیت در جهت کمک و آگاهی بخشی در این مقوله هستیم.

وی تصریح کرد:اگر همه این گروه ها را در کنار هم داشته باشیم و این حلقه ها به هم متصل شوند بسیاری از اتفاقات خوب را در حوزه مقابله با مواد مخدر خواهیم داشت.

بامری گفت: برای موفقیت در حوزه مقابله با مواد مخدر باید وضعیت اشتغال را نیز به وضعیت مطلوب برسانیم چرا که تاکنون کمپ های زیادی را با عناوین مختلف در حوزه ترک اعتیاد و حوزه مبارزه مواد مخدر داشته ایم و اعتبارات زیادی را در این حوزه هزینه کرده‌ایم اما نتیجه اش مطلوب نبوده و هر ساله تعداد محدودی به زندگی دوباره بازگشتند و تعداد زیادی از این افراد به حالت قبل برگشته اند که باید پیرامون این موضوع دست به دست هم دهیم و این روند را متحول کنیم.

وی اظهارداشت: برای موفقیت در حوزه مبارزه با موادمخدر باید با برنامه‌ریزی دقیق، اعتبارات لازم را پیش‌بینی و الزامات آن نیز تعریف شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: امسال سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است و با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب با فعال کردن این سه مقوله می‌توانیم در حوزه مبارزه با مواد مخدر گام مثبت برداریم.

وی ادامه داد: جایگاه پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در کشور برجسته است و باید از این فرصت و با ایجاد پلتفرم های علمی و بسته های علمی و آموزشی از فرصت پارک علم و فن آوری استفاده کنیم.

بامری خاطرنشان کرد: با فرا رسیدن ماه محرم و صفر و ظرفیت عظیم این ایام جامعه روحانیون و خطبا باید آگاهی بخشی را در حوزه مواد مخدر را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار