رئیس هیئت مدیره سندیکای صنعت برق گفت: لازم است که دولت و وزارت نیرو پرداخت بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی به تولیدکنندگان تامین برق را در اولویت قرار دهد.

پیام باقری گفت:صنعت برق با احداث تولید انتقال و توزیع برق توانسته رتبه نخست و قطب‌های برق در منطقه شناخته شود همچنین توانسته کشور را از اتکا به شرکت‌های خارجی بی نیاز کند، به طور کلی زنجیره تامین صنعت برق و تولید کنندگان انرژی برق بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان از وزارت نیرو مطالبه معوقه دارند که عدم پرداخت این مطالبات بقای کسب و کار‌های این بخش را به خطر انداخته است.

به گفته او، لازم است که دولت و وزارت نیرو پرداخت مطالبات این بخش را در اولویت قرار داده و‌متناسب با حجم مطالبات و با استفاده از ظرفیت‌های بازار‌های مالی و منابع داخلی نسبت به تسویه بدهی‌های خود اقدام فوری نمایند، باتوجه به فرسودگی شبکه توزیع و فوق توزیع برق در بخش‌های مهمی از کشور که موجب بالا رفتن مخاطرات شبکه و ناپایداری ناشی از خرابی تجهیزات می‌گردد.

رئیس هیئت مدیره سندیکای صنعت برق کشور می‌گوید: توسعه صادرات صنعت برق و تبدیل ایران به هاب انرژی منطقه در برنامه ششم توسعه کشور هدف گذاری شده بود که متاسفانه محقق نگردید، لذا انتظار داریم وزارت نیرو در عرصه‌های مختلف فرآیند سیاست گذاری و اجرای سیاست‌های این بخش زمینه مشارکت واقعی و عملی نمایندگان بخش خصوصی فراهم کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار