مطالعه‌ای بزرگ خطرات و اثرات شیوع طولانی مدت کرونا را در کودکان تخمین می‌زند.

 

تحقیق جدید منتشر شده در JAMA Network Open بینش جدیدی در مورد خطری که کودکان در اثر کووید طولانی با آن رو به رو هستند، ارائه می‌دهد. یافته‌ها نشان می‌دهند که کووید طولانی مدت در کودکان نسبتا نادر است و بیشتر در نوجوانان بستری در بیمارستان با سن بالای ۱۴ سال شایع است.

این مطالعه جدید یکی از بزرگترین تحقیقات برای بررسی اثرات ماندگار COVID-۱۹ در کودکان است. تقریباً ۲۰۰۰ کودک حداقل ۹۰ روز پس از بیماری حاد خود تحت تعقیب قرار گرفتند. به طور کلی، ۹.۸ درصد از کودکان بستری شده به دلیل کووید ۱۹ در بیمارستان، سه ماه بعد علائم ماندگاری را نشان دادند.

برای کودکان غیر بستری شده، این میزان به ۴.۶ درصد کاهش یافته است.

سرفه، تنگی نفس و خستگی شایع‌ترین علائم طولانی مدت COVID در کودکان گزارش شده بودند. عوامل متعددی در کنار بستری شدن در بیمارستان باعث افزایش خطر ابتلای کودک به کووید طولانی مدت می‌شود.

زنان بالای ۱۴ سال که با چهار علامت یا بیشتر به بیمارستان مراجعه کردند، به احتمال زیاد در ۹۰ روز علائم کووید طولانی را نشان دادند.

ناتان کوپرمن، محقق اصلی در این مطالعه جدید گفت: به نظر می‌رسد کووید طولانی مدت در کودکان در مقایسه با بزرگسالان کمتر ظاهر می‌شود.

او همچنین خاطرنشان کرد که این یافته‌ها می‌توانند به والدین و پزشکان کمک کنند تا کودکانی را که بیشتر در معرض خطر ابتلا به کووید طولانی هستند، شناسایی کنند.

کوپرمن گفت: نرخ‌های گزارش‌شده ابتلای طولانی‌مدت به کووید در بزرگسالان به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از آنچه در کودکان یافتیم، است.

یافته‌های ما می‌توانند تصمیم‌های خط‌مشی بهداشت عمومی را در مورد استراتژی‌های کاهش COVID-۱۹ برای کودکان و رویکرد‌های غربالگری طولانی مدت کووید در میان افراد مبتلا به عفونت‌های شدید را اطلاع دهد.

دقیقاً این که چرا کودکان بزرگتر نسبت به کودکان کوچکتر احتمال بیشتری برای ابتلا به کووید طولانی مدت دارند، مشخص نیست.

یکی از فرضیه‌های پیشنهادی این است که کودکان بزرگ‌تر به احتمال زیاد در مقایسه با کودکان خردسال می‌توانند به طور موثر علائم خاص را به زبان بیاورند، که می‌تواند عامل نرخ بالاتر ابتلا به کووید طولانی در نوجوانان باشد.

کوپرمن به ان‌بی‌سی نیوز توضیح داد: ما به والدین برای گزارش رفتار فرزندانشان متکی هستیم. یک کودک دو ساله قرار نیست در مورد مه کووید به شما بگوید و من مطمئن نیستم که والدینش بتوانند مه کووید را به روشی تشخیص دهند که شاید یک نوجوان ۱۵ ساله بتواند بیان کند.

تاد فلورین، محقق دیگری در این پروژه، گفت: کووید طولانی مدت هنوز در کودکان ظاهر می‌شود و نیاز اساسی محققان برای بررسی درمان‌های جدید وجود دارد.

فلورین گفت: متاسفانه، هیچ روش درمانی شناخته شده‌ای برای کووید طولانی مدت در کودکان وجود ندارد و تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

منبع: سایت نیواطلس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار