استاندار همدان گفت: یکی از تدابیر دیگری که به منظور سهولت دسترسی مردم استان همدان به مسئولان و کارگزاران دولت اندیشیده شده، راهاندازی «میز خدمت» در دستگاههای اجرایی استان است.
علیرضا قاسمی فرزاد گفت: روال کارِ میز خدمت بر این اساس است که نماینده هر وزارتخانه در دستگاه اجرایی مربوطه مستقر شده و مردم میتوانند با مراجعه به دستگاه مربوطه، درخواست، مشکلات و شکایات خود را به صورت حضوری، چهرهبهچهره و شفاهی یا مکتوب به نماینده آن وزارتخانه ارائه کنند.
او گفت: این اقدام تسهیلگرانه، بیشتر برای حل مسائل و مشکلات مردم استان همدان انجام شده است.
قاسمی فرزاد همچنین از فعالیت سامانه سامد «سامانه ارتباطات مردم و دولت» در جریان سفر استانی رییس جمهور خبر داد و گفت: این سامانه، یک روز قبل از سفر رییس جمهور به استان همدان (هشت صبح روز چهارشنبه پنج مرداد) افتتاح و تا ساعت ۲۱ روز پنجشنبه ۶ مرداد فعال و آماده دریافت مطالب و مطالبات مردمی خواهد بود.
این مسئول گفت: این سامانه مختص سفر رییس جمهور به استان همدان راهاندازی میشود که مردم استان میتوانند از طریق آن، درخواستها و شکایات، گزارشها، انتقادات، ایدهها و نظرات خود را ارائه کنند، به این صورت که هر شخص در هر نقطهای از استان میتواند با شماره تلفن اختصاصی ۱۱۱ تماس گرفته و درخواست و شکایات خود را ارائه و ثبت کند.
به گفته وی، مسئولان سامانه ارتباطات مردم و دولت (سامد) نیز همان لحظه، درخواست را ثبت کرده و بلافاصله، پیامکِ ثبتِ درخواست به شماره درخواست کننده ارسال خواهد شد.
استان همدان سی امین مقصد سفرهای استانی رییس جمهور و هیات دولت است.
آقای رییسی، رییس جمهور در سی امین سفر استانی دولت روز پنج شنبه ۶ مردادماه جاری به دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان سفر میکند.