سرپرست علوم پزشکی یاسوج گفت: تغییر قیمت دارو فقط برای دولت و بیمه‌ها خواهد بود و پرداختی بیماران برای داروهای دارای نسخه افزایش نمی‌یابد.

محمد غلام نژاد با بیان اینکه طرح دارو یار، جراحی بزرگ در حوزه بهداشت و درمان است، گفت: هرچند ممکن است این طرح نواقص و مشکلاتی داشته باشد ولی به مرور زمان این مشکلات برطرف می شود.  

او با اشاره به کیفیت مطلوب داروهای ایرانی، می گوید: دولت ۴۰ هزار میلیارد تومان برای این طرح هزینه کرد تا هم از تولید داخلی حمایت کند و هم هزینه های پرداخت مردم کاهش یابد. 

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، نظارت بر این طرح باید گروهی و با همکاری دانشگاه و سازمان‌های بیمه گر باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج می گوید: در صورت مراجعه بیمار با نسخه پزشک، میزان پرداختی او نسبت به قبل تغییری نمی‌کند. در واقع در این طرح، قیمت دارو‌ها افزایش می‌یابد، ولی ساز و کار حمایتی به گونه‌ای طراحی شده که این افزایش قیمت تماما توسط بیمه‌ها پوشش داده می‌شود.

رحمت اله افشار با بیان اینکه جلوگیری از قاچاق معکوس دارو تر مهمترین مزایای این طرح است، گفت: با طرح دارو یار قیمت دارو‌ها افزایش پیدا می کند، ولی جای نگرانی نیست زیرا تفاوت قیمت دارو به وسیله بیمه‌ها و یارانه تخصیص یافته دولت پرداخت خواهد شد.

او با بیان اینکه دارو‌های گیاهی، مکمل ها و دارو‌های خارجی افزایش قیمت نداشته اند می گوید: ۱۱۹ قلم از دارو‌های بدون نسخه (OTC) که بیشترین مصرف را دارند، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

به گفته افشار، ۱۰ هزار و ۴۵ قلم دارو افزایش قیمت داشته است که مردم هرگونه تخلف در این زمینه را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

مدیرکل بیمه سلامت استان نیز گفت: ناظران بیمه سلامت در سراسر استان فعال هستند و بر عملکرد داروخانه‌ها به لحاظ کیفی و کمی نظارت می شود. 

کیان دهراب پور می گوید: تعامل دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل بیمه سلامت برای اجرای این طرح مطلوب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.