اداره کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان در پی وزش باد به همراه سامانه بارشی و افزایش ارتفاع امواج، برای دریای عمان هشدار سطح قرمز صادر کرد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان  با اشاره به بالاترین سطح هشدار برای دریا از اوایل وقت سه شنبه ۴مردادماه افزود: وزش باد شدید به همراه رگبار و رعد و برق تا اواخر روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت و ارتفاع امواج نیز به ۲ تا ۳ متر هم خواهد رسید.

محسن حیدری بیان کرد: با توجه به احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به قفس ها و تورهای صیادی و همچنین خطر خسارت به شناورها و تاسیسات دریایی و بندری توصیه کرد تا از انجام فعالیت های دریایی و تفریحی پرهیز شود.

وی با بیان آمار بارندگی های روز گذشته ایستگاه های هواشناسی استان گفت: مارندگان از توابع شهرستان خاش با ۴۲ میلی‌متر بارندگی، پربارش‌ترین نقطه استان بوده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: روز یکشنبه دوم مردادماه از ۱۲ ایستگاه هواشناسی در سطح استان گزارش بارندگی شده و از ایستگاه هایی نظیر چاه کمال ۳۴ میلی‌متر، ایرندگان ۲۵ میلی‌متر، کارواندر ۲۰ میلی‌متر، تمندان ۸.۵ میلی‌متر و نوک آباد ۷.۵ میلی‌متر گزارش بارندگی شده است.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته توابع شهرستان ایرانشهر نیز از بارش باران بی نصیب نبوده، افزود: با توجه به فعالیت مونسون در نواحی جنوبی استان و تقویت این سامانه تا پایان هفته و صدور هشدار سطح قرمز این اداره کل توصیه می‌شود از قرارگیری در حاشیه رودخانه های فصلی جلوگیری شود.

حیدری تاکید کرد: همچنین توصیه می‌شود با توجه به متلاطم بودن دریای عمان تا پایان هفته از انجام فعالیت های دریایی خودداری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار