مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر آذربایجان غربی گفت: خانواده‌هایی که صاحب فرزند سوم به بعد می‌شوند می‌توانند بدون پرداخت بیمه رایگان بیمه می شوند.

سیروس محمودیان گفت:  برای جوان‌سازی جمعیت در آذربایجان غربی از آبان ماه سال گذشته خانواده‌هایی که صاحب فرزند سوم به بعد می‌شوند می‌توانند بدون پرداخت حق بیمه،به صورت رایگان عضو صندوق بیمه شوند.

مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر آذربایجان غربی می گوید: بیمه اجتماعی با بیمه بازرگانی متفاوت است و در این راستا بیمه در سه سطح درمان، تامین اجتماعی و همچنین بیمه عمر، تکمیلی و بازرگانی  خدمات ارائه می کند.

به گفته این مدیر بیمه ای هم‌اکنون پنج هزار و ۴۱۵ نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر عشایر و روستایی در استان آذربایجان غربی وجود دارد.

وی با ابراز تاسف از پایین بودن شاخص بیمه اجتماعی در استان آذربایجان غربی می گوید: این بیمه برای افراد فاقد هرگونه بیمه است و حاکمیت موظف است تا تامین اجتماعی را گسترش دهد و بنابراین ترویج فرهنگ بیمه‌ای و نهادینه کردن آن لازم و ضروری است.

محمودیان گفت: برای افزایش ضریب بیمه باید تمامی دستگاه‌ها با یکدیگر وحدت رویه داشته باشند که به همین منظور «قرارگاه کرامت» برای جذب یک میلیون بیمه شده تشکیل شده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی می گوید: ترویج فرهنگ بیمه یک رسالت است اما متاسفانه هر اندازه مناطق محروم‌تر شده، انتفاع آن‌ها از بیمه کمتر شده است.

به گفته وی اقشار تحت پوشش این بیمه بسیار گسترده است و با وجود اینکه این بیمه برای عشایر و روستایی است، تمامی نویسندگان، فعالان حوزه کتاب، هنرمندان، ورزشکاران و خبرنگاران را دربرمی‌گیرد و صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی آماده امضای تفاهم‌نامه باتشکل های رسانه ای برای بیمه کردن خبرنگاران و خانواده‌های آنان است.

محمودیان گفت: هر کسی که بین ۱۸ تا ۵۰ سال داشته باشد می‌تواند متناسب با سطح درآمدی خود به سهولت در بیمه عضویت داشته باشد.

مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر آذربایجان غربی گفت: هم اکنون ۴۰ هزار بیمه شده اصلی در استان وجود دارد که ۲۰ هزار نفر از آنان برای تمدید بیمه خود مراجعه نکرده‌اند که ناشی از فعالیت کم کارگزاری‌ها، موانع اقتصادی و اطلاعات غلط برخی بیمه‌های بازرگانی به مردم بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.