معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد زیربنا‌ها در حوزه‌های مختلف به هیچ وجه متناسب با توسعه سیاسی بخش‌ها و مناطق مختلف پیش نرفته و این ناهمگونی در بسیاری از مناطق استان طی سالیان متمادی به وضوح مشهود است.

اسماعیل محبی‌پور در جمع اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و جمعی از فعالان اجتماعی و سیاسی بخش بنارویه لارستان گفت: باید سعی شود به همان میزان که به دنبال توسعه سیاسی و ارتقاء یک بخش به شهرستان یا دهستانی به بخش هستیم رشد و توسعه زیرساخت‌ها در حوزه‌های گوناگون در آن مناطق را هم در نظر بگیرم.

او گفت: این مهم آنگونه که بررسی‌ها نشان می‌دهد در استان فارس به خوبی عملیاتی نشده و توسعه زیرساخت‌ها متناسب با توسعه شهر‌ها و بخش‌ها نبوده است.

محبی پور گفت: هم اینک در استان فارس دولت سیزدهم با انبوهی از کار‌های زیربنایی و طرح‌های کلان عمرانی نیمه تمام یا وعده داده شده از گذشته مواجه است که هزینه‌های هنگفتی باید صرف اجرای این طرح‌ها کرد.

معاون سیاسی استانداری فارس گفت: از سال ۶۱ تاکنون بیش از ۷۰ درصد از جغرافیای استان دستخوش تغییرات شده یا بخش‌هایی ارتقاء سیاسی یافته و شمار شهرستان‌ها طی این مدت از ۲۳ به ۳۷ شهرستان رسیده است.

او گفت: البته این ارتقاء سیاسی بخش‌ها و مناطق یکی از خواسته‌های جدی و دغدغه مردم آن مناطق است و دولت و نظام هم همواره به دنبال تحقق این مهم بوده، اما باید سعی کنیم که اگر قرار بر توسعه بوده می‌خواهیم بخش یا منطقه‌ای ارتقاء سیاسی یابد، از توسعه سایر حوزه‌های آن غافل نشویم.

معاون استانداری فارس با بیان اینکه بدون شک ارتقاء هر بخش و منطقه‌ای هزینه‌هایی برای دولت و نظام ایجاد می‌کند، گفت: هم اینک برخی مناطق فارس، با وجود ارتقاء سیاسی در تامین هزینه‌های جاری و عمرانی با مشکل مواجه‌اند و حتی فرمانداری آن منطقه هم در یک مکان استیجاری مستقر است.

او یکی از فاکتور‌ها و شاخص‌ها برای شتاب بخشی به ارتقاء سیاسی شهرستان‌ها را مشارکت و همراهی مردم دانست و گفت: منطقه جنوب فارس در زمینه سرآمد بوده و بسیاری از توسعه و پیشرفت‌های این مناطق در حوزه‌های گوناگون در سایه همین همراهی و همگامی مردم به ویژه خیرین اتفاق افتاده است.

محبی‌پور در مورد ارتقاء بخش بنارویه ضمن بیان اینکه توسعه و ارتقاء سیاسی هر بخش یا منطقه هم ساختار و شرایط خاص خود را می‌طلبد، گفت: اگر بخواهیم امسال درخواست‌های ارائه شده در این زمینه را بررسی کنیم، تعداد شهرستان‌های استان از ۳۷ به ۴۵ شهرستان افزایش می‌یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس همچنین به آینده کشور و اتفاقاتی که در حوزه‌های سیاسی و در عرصه داخلی و بین المللی برای کشورمان در حال رخ دادن است اشاره و اضافه کرد: وضعیت در بخش‌های مختلف به ویژه حوزه‌های اقتصادی و معیشتی رو به بهبود است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار