رئیس آتش‌نشانی ایالت کالیفرنیا اعلام کرد گستردگی آتش‌سوزی در این ایالت به قدری زیاد است که مردم فقط با لباس‌های تنشان فرار می‌کنند.

همزمان با فراگیر شدن گرمای هوا در بخش‌هایی از آمریکا آتش نشانان نتوانستند آتش سوزی‌های جنگلی در ایالت کالیفرنیا را خاموش کنند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» مقامات این ایالت گفتند: نیرو‌های آتش نشان در روز دوشنبه با بزرگ‌ترین آتش سوزی تابستان (امسال) کالیفرنیا که نزدیک پارک ملی «یوسِمیت» رخ داده است، دست و پنجه نرم می‌کنند. آتش سوزی در نزدیکی پارک یاد شده سبب شده است هزاران نفر از مردم خانه هایشان را ترک کنند.

«جان هِجی»، رئیس آتش نشانی کالیفرنیا، به شبکه تلویزیونی «سی ان ان»، گفت: این آتش سوزی (در کالیفرنیا) با چنان سرعت و گستردگی صورت می‌گیرد که هم مردم و هم آتش نشانان را به چالش می‌اندازد و برایشان به شدت خطرناک است.

او افزود: آتش سوزی با چنان سرعتی به پیش می‌رود که به هیچ کس وقت کافی نمی‌دهد و گاهی وقت‌ها ساکنان تنها فرصت می‌کنند با لباسی که بر تن دارند، پا به فرار بگذارند و از خانه و دارایی شان بگذرند.

مقامات آمریکایی می‌گویند تا کنون نزدیک به سه هزار نفر منطقه را ترک کرده اند. مسئولان گرما و خشکی هوا را علت آتش سوزی می‌دانند و می‌گویند فشرده بودن درخت‌ها (و سخت گذر بودن و نبودن امکان دسترسی) در منطقه «سیرا نوادا» کار آتش نشان را سخت کرده است.

«گَوین نیوسام»، فرماندار ایالت کالیفرنیا، با اعلام وضع اضطراری در منطقه «ماریپوسا» در روز شنبه، گفت: وضعیت برای ایمنی مردم و دارایی هایشان بسیار خطرناک است.

در سال‌های گذشته، کالیفرنیا و دیگر ایالت‌های غربی صحنه آتش سوزی‌های بزرگ و ویرانگر جنگلی بوده اند، که علت آنها، سال‌ها خشکسالی و پدیده گرم شدن اقلیم است.

در همین راستا نشانه‌های پدیده گرم شدن کره زمین را در همه جای این کشور می‌توان به چشم دید، چرا که شصت میلیون آمریکایی در روز دوشنبه توصیه‌هایی مربوط به گرمای هوا دریافت کردند.

پیش بینی شده است دمای معمولا خنک بخش‌های شمال غرب اقیانوس آرام (در خاک آمریکا)، در روز‌های آینده در منطقه «کلمبیا ریوِر جورج» و «کلمبیا ریوِر بِیسین» از ۱۰۰ درجه فارنهایت (۳۷ درجه سانتیگراد) بگذرد.

کارشناسان هواشناسی گفته اند احتمال دارد در روز سه شنبه، رکورد دمای هوا در بخش‌هایی از شمال کالیفرنیا تا پورتلند، اورگون، و سیاتل و واشنگتن شکسته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
قدرت خدا را ببینید ، هیچ کس را یارای
مقاومت در مقابل قدرت خدا نیست
این هم جهنم دنیایی
آخرین اخبار