رئیس اداره سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان از احیا، بازسازی، مرمت و لایروبی قنوات موقوفه مرحوم حاج محمد صادق نقوی خبر داد.

علیرضا مفرح گفت: امسال ۱۰۳ سرجه آب قنوات موقوفه مرحوم حاج محمد صادق نقوی که ۷۰ کیلومتر از مبدا تخته جور (بیشه زاری میان قهرود و قمصر) تا لتحر کشیده شده، به همت دانشگاه علوم پزشکی کاشان مرمت و احیا شد.

وی افزود: حفظ و نگهداری موقوفات نقوی و آب رسانی بهتر به اراضی این موقوفات، هدف اصلی این اقدام با هماهنگی اداره جهاد کشاورزی کاشان و هیئت امنا آب آن مناطق بوده است.

به گفته رئیس اداره سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی تولیت موقوفات بیمارستان نقوی را برعهده دارد.

حاج محمدصادق نقوی در سال ۱۳۱۷ این قنوات را وقف و تولیت آن را تا ۷۰ سال به سه نفر از وابستگان خود واگذار کرده و در وقف نامه قید کرده که تولیت موقوفات پس از آن به اداره بهداری وقت (دانشگاه علوم پزشکی) واگذار شود.

خرید تجهیزات و لوازم پزشکی جدید برای ارائه خدمات درمانی به مردم، تعمیر و تجهیز بیمارستان نقوی و خرید اقلام دارویی برای افراد کم‌بضاعت از اهداف وقف نامه زنده‌یاد نقوی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.