آقای قربانی گفت: برای ساخت پل زیرگذر تقاطع راه آهن در جاده مراغه – هشترود مسیر قطارهای تبریز و مراغه مسدود و ایستگاههای بستان آباد وشهر خداجو جایگزین این ایستگاههای شده است.
این زیرگذر با استفاده از سازههای پیش ساخته به مدت ۳۶ ساعت اجرا و به بهره برداری خواهد رسید.
این طرح با مشارکت اداره کل راه آهن و اداره راهداری و حمل و نقل جادهای مراغه اجرا میشود.
آقای رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جادهای مراغه گفت: کم عرض بودن پل راه آهن در سه راهی تازکند این محدوده را به نقطهای حادثه ساز تبدیل کرده بود.
این منطقه از نقاط حادثه خیز مصوب در مسیر جاده مراغه - هشترود است.
با اجرای زیرگذر شکل هندسی مسیر در این محدوده برای کاهش تصادفها به صورت رفت و برگشت خواهد بود.
تقاطع راه آهن با جاده مراغه - هشترود مسیر تردد روزانه بیش از ۷ هزار دستگاه خودروی باری و سواری است و از روی این پل روزانه ۵ رام قطار عبور میکند.