با برکناری سرپرستار بیمارستان پاستور نو به دلیل اعتراض به معوقات خود و همکارانش، رایزنی برای بازگشت پرستار به مرتبه شغلی‌اش ادامه دارد.

یازدهم تیرماه ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده است که درآن منصوره رنجبر سرپرستار بیمارستان پاستور نو مشهد به خاطر معوقات خود و همکارانش به مسئولین اعتراض می‌کند. 

با پخش این ویدئو و اعتراضات سرپرستار بیمارستان مشهد مقدس برکنار می‌شود و همین خبر سبب شد تا ویدئوی منتشر شده در ابعاد بسیار گسترده‌ای منتشر شود .
نتیجه آخرین پیگیری ماجرای پرستار پاستورنو

در همین راستا صیقلیان، مدیر روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد  اظهارداشت:پرستار بیمارستان پاستور نو اعتراض خارج از ادبی انجام نداده و حق با این پرستار است، هرچند این پرستار اخراج نشده، اما دانشگاه علوم پزشکی پیگیر بازگشت او به جایگاه شغلی قبلی اش است.

وی افزود: به محض اطلاع از این اتفاق در مرحله اول بررسی شد تا روند ارائه خدمات به بیماران در این بیمارستان دچار اختلال نشود و خوشبختانه خدمت رسانی به خوبی در جریان بود.

صیقلیان گفت:برای جابجایی این پرستار از سوپروایزری به پرستاری دلیل علمی و فنی از سوی بیمارستان ارائه نشده، اما انتظار می‌رود مدیران بیمارستان‌ها تحمل خود را نسبت به انتقادات بالا ببرند. آخرین خبر از ماجرای پرستار این بیمارستان اینکه رایزنی برای بازگشت وی انجام شده، ولی هنوز این اتفاق رخ نداده است.

مدیر روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: بیمارستان پاستور نو جز بخش خصوصی است و ورود معاونت درمان به این ماجرا دخالت محسوب می‌شود، اما از جهت اهمیت موضوع و برای احقاق حق پرستاران پیگیری‌ها ادامه خواهد داشت.

پادرمیانی علوم‌پزشکی برای سرپرستار مشهدی

امیر رضاصالح مقدم، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اظهارداشت:بیمارستان پاستورنو یک بیمارستان خصوصی است و ارتباط تشکیلاتی با دانشگاه علوم پزشکی ندارد.

وی افزود: منصوره رنجبر از بیمارستان پاستورنو اخراج نشده است بلکه از سمت مدیریتی و سوپروایزری به یک پرستار بالینی تبدیل شده؛ احساس من این است که دلیل پایین آمدن رتبه کاری، مطالبه خانم منصوره رنجبر برای حق و حقوق همکار پرستار خود بوده است.

صالح مقدم تصریح کرد: با مدیر بیمارستان و پرستاری بیمارستان پاستورنو صحبت کردم تا خانم منصوره رنجبر تا دو روز آینده به مرتبه شغلی خود باز گردند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی یک تشکیلات قانونی است و یکی از وظایف ذاتی و مدیریتی ما رصد موضوعات این چنینی است و سازمان پرستاری کشور هم در حال پیگیری است تا به شکلی صنفی و حرفه‌ای این موضوع حل شود.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
امیدواریم نظام پرستاری تلاش کنه که ادغام شغلی پرستاری و پزشکی فقط مربوط به درخواست های پزشکی و ویزیت ها باشه نه اینکه یک پزشک بتونه یک پرستار لایق رو از جایگاهی که داره برکنار کنه چون ریاست بیمارستان هست که خیلی از همین پزشکان در محیط بالین بسیار ضعیف عمل میکنن و به خاطر جسارتی که این پزشک سالاری مزحک بهشون داده از قبول اشتباهاتش خودداری کنه
هرچند پزشکان دخالت خواهند کرد و مانع خواهند شد ولی امیدواریم با حمایت رهبر و مسئولان صالح در بیمارستان ها دو بخش مجزا یک بخش صرفا برای پرستاران و با ریاست پرستاران و یک بخش برای پزشکان و با ریاست پزشکان ایجاد شود تا در انجام امور تخصصی پرستاران مداخلات بچگانه صورت نگیره
چرا نباید اسلام رو اینطور به همه جا معرفی کنیم که مثل ایران باستان پیش قدم در سنتهای مدیریتی صحیح شویم چرا پرستاران از کشورهای دیگر به ایران مهاجرت نکنند برای عدالت در پرداختی ها .
با جداسازی حیطه کاری پزشکان از پرستاران پزشکان درآمد و کارانه مختص خود و پرستاران هم حق زحمت خود را میگیرند و هرکدام در حیطه کاری خود مدیریت میکنند نه اینکه پزشکی برای جابه جایی پرستاران با وجود نداشتن اطلاعات کافی حق دخالت داشته باشد