خسارت طوفان و وزش باد شدید در خراسان جنوبی کاهش ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بر اثر وزش باد شدید و طوفان از ابتدای سال تاکنون، ۳۰۸ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های استان وارد شده است.

میرجلیلی افزود: طوفان و وزش باد شدید به شبکه برق و راه‌های استان، بخش کشاورزی ودامی خسارت وارد کرده است.

او گفت: خوشبختانه با اطلاع رسانی خوب از وضعیت پیش آگاهی‌های جوی از طریق صدا وسیما، جراید، خبرگزاری‌ها، اخطاریه صحیح مدیریت بحران خسارت عمده نداشتیم و شاهد کاهش خسارات در استان بودیم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گفت: در این مدت ۱۴ اخطاریه توسط مدیریت بحران استانداری صادر شد که تمامی تیم‌های عملیاتی در شهرستان‌ها آماده باش و فعال بودند.

میرجلیلی با اشاره به خشکسالی‌های چندین ساله در استان گفت:از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون بارش‌های خوبی در فصل بهار نداشتیم و بارش‌ها درحد انتظار ما نبود که این مورد باعث تشدید خشکسالی‌ها شد.

او گفت: هر چند در زمستان ۱۴۰۰ شاهد بارش باران‌های خوبی در استان بودیم، اما متاسفانه این بارش‌ها تداوم نداشت.

باد‌های ۱۲۰ روزه سیستان ۱۷۰ روزه شده است

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گفت: با توجه خشکسالی‌های چندین ساله در استان بازه زمانی باد‌ها و طوفان‌ها افزایش پیدا کرده و باد‌های ۱۲۰ روزه سیستان به ۱۷۰ روز رسیده است.

میر جلیلی افزود: باد‌ها و طوفان‌ها نه تنها افزایش پیدا کرده بلکه بر غلظت گردوغبار نیز افزوده شده است.

او گفت: طوفان ووزش با دشدید به مزارع، باغات، زیرساخت‌های کشاورزی و دامی استان، حوزه سلامت، برخی زیر ساخت‌های استان از جمله تعلیق و لغو پرواز ها، اختلال در تردد در جاده‌ها و مسدود شدن برخی مسیر‌ها، مسدود شدن برخی مسیر‌های اصلی در غرب و جنوب استان، محور‌های مواصلاتی شهرستان نهبندان به جنوب کشور، و محور‌های مواصلاتی شهرستان طبس شهر دیهوک به مرکز استان خسارت وارد کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی همچنین افزود: افت محصول کشاورزی وشکستن برخی تیر‌های برق از دیگر خساراتی است که طوفان و گرد وخاک در استان وارد کرده است.

میر جلیلی گفت:در برخی نقاط استان وزش باد باعث شکستگی درختان، تخریب ساختمان وتخریب تابلو‌ها و علائم شهری نیز شد ه است.

او همچنین گفت: در ۴ ماهه گذشته موج گرما در استان داشتیم که باعث خساراتی جزئی به برخی محصولات کشاورزی و دامی و طیور و سایر زیر ساخت‌های گلخانه‌ای کشاورزی گذاشت.

برچسب ها: وزش باد شدید ، طوفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.