خرید تضمینی ۲۷۸ تن دانه‌های روغنی کلزا در زنجان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان ازخرید تضمینی بیش از۲۷۸تن دانه‌ روغنی کلزا ازکشاورزان تا تاریخ ۳ مردادماه امسال در زنجان خبر داد.

زمانی بااشاره به افزایش ۸ هزار تومانی خرید تضمینی کلزا، گفت: امسال هشت مرکز خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا و گلرنگ در شهرستان‌های ماهنشان، ابهر، خرمدره، طارم هرکدام یک مرکز و در خدابنده و زنجان نیز هر کدام دو مرکز آماده خرید این محصول از کشاورزان است. 

او افزود: خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا تا تاریخ ۳ مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: بیش از ۵۳ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا کشاورزان زنجانی که محموله‌های خود را تحویل مراکز شهرستان‌های طارم، خرمدره و خدابنده داده‌اند، پرداخت شده است.

زمانی با اشاره به اینکه محموله‌های کلزا تحویلی کشاورزان کاهش داشته است، افزود: تاکنون ۷۶ محموله دانه‌های روغنی کلزا از ۵۴ کشاورز خریداری و ذخیره شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان ادامه داد: با هدف تشویق کشاورزان به کشت محصولات اساسی، قیمت خرید تضمینی کلزا به ۲۳ هزار تومان برای هر کیلوگرم افزایش یافته است.

گفتنی است سالانه دانه‌های روغنی تولید شده توسط غله و خدمات بازرگانی استان زنجان به صورت تضمینی و با نرخ دولتی خریداری و به کارخانه‌های روغن کشی ارسال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.