تهیه برنامه منابع و مصارف سد‌های در حال بهره برداری لرستان

مدیر گروه بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای لرستان از تهیه برنامه منابع و مصارف سد‌های در حال بهره برداری این استان خبر داد.

رضا عزیزی مقدم با اشاره به تهیه برنامه منابع و مصارف سد‌های در حال بهره برداری لرستان گفت: این برنامه در ابتدای هر سال آبی تدوین و بر اساس حجم آب ذخیره شده در هر سال، برنامه تحویل آب به متقاضیان تهیه می‌شود.

وی می گوید: بعد از تأیید نهایی و هماهنگی با جهاد کشاورزی استان، این برنامه به شرکت مدیریت منابع آب ایران ارسال و در انتهای هر ماه حجم مخزن، دبی ورودی و خروجی، تراز مخزن و… به صورت واقعی وارد فایل مذکور شده و با آمار پیش بینی شده مقایسه می‌شود.

مدیر گروه بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: جهت تعیین بهای تمام شده یک مترمکعب آب استحصالی نیاز به اطلاعات میزان تولید آب در سد‌ها و شبکه و چاه، چشمه و قنات و… و. خدمات کارشناسی ارائه شده و تسهیم هزینه واحد‌های خدماتی است.

پیشرفت ۹۰ درصدی طرح مرمت و بازسازی تأسیسات آبی

عزیزی مقدم با اشاره به اقدامات انجام شده در فرآیند ارزیابی ایمنی و پایداری سد‌ها گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ فرایند مطالعه و ارزیابی ایمنی و پایداری سد‌های هاله، کزنار، خان آباد و مروک بطور کامل انجام شده است؛ گزارشات رفتارنگاری این سد‌ها توسط مشاور در سه ماهه اول ۱۴۰۱ تهیه و پس از تأیید کمیته ایمنی و پایداری به شرکت مدیریت منابع آب ارسال شده است.

وی پیشرفت پروژه‌های طرح تجهیز نقاط به ابزار اندازه گیری را یکی دیگر از اقدامات در فرآیند ارزیابی ایمنی و پایداری سد‌ها برشمرد و می گوید: طرح تجهیز نقاط به ابزار اندازه گیری به عنوان یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که سالانه اعتبار جداگانه‌ای برای مطالعه و پیمان این طرح تخصیص داده می‌شود.

مدیر گروه بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: پروژه‌های طرح مرمت و بازسازی تأسیسات آبی ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای بررسی و مطالعه وضعیت ابزار دقیق سد‌های کزنار، هاله و خان آباد با مشاور پروژه مطالعاتی قرارداد منعقد شده است.

عزیزی مقدم گفت: همچنین پروژه مطالعه رفتارنگاری سد‌ها و افزایش ارتفاع سرریز سد کزنار با ۸۰ درصد پیشرفت در دست اقدام است.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.