کره جنوبی در حال سازماندهی یک استراتژی نظامی به نام برنامه «زنجیره کشتار» برای بازدارندگی علیه همسایه شمالی خود است.

سئول در حال سازماندهی یک استراتژی نظامی برای بازدارندگی علیه پیونگ یانگ است که شامل حملات پیشگیرانه در صورت حمله شمال با سلاح‌های هسته‌ای است.

به گزارش رویترز، رئیس‌جمهور کره جنوبی سرعت پیشرفت برنامه موسوم به «زنجیره کشتن» را دوچندان کرد، برنامه‌ای که باعث می‌شد سئول در مواجهه با یک حمله قریب الوقوع، ابتدا به کره شمالی حمله کند.

منتقدان استدلال می‌کنند که «سوئیچ را بکش» ممکن است تنش‌ها را در شبه جزیره کره، به‌ویژه به دلیل تهدید اعلام‌شده آن برای مقامات ارشد شمالی، از جمله رهبر آن «کیم جونگ اون»، تشدید کند.

«یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی پیش از این از آمادگی همسایه شمالی خود برای آزمایش هسته‌ای جدید در هر زمان ممکن خبر داده است.

این در حالی است که بر اساس گزارش کوریا تایمز، کره جنوبی خود به عنوان کشور دارای سریع‌ترین رشد صادرات تسلیحات در جهان شناخته شده است.

«چوی جین» معاون مدیر کل مؤسسه خلع سلاح و صلح در اندیشکده وزارت خارجه کره شمالی اخیراً هشدار داده است که آمریکا و کره جنوبی در صورتی که کارزار خصمانه خود علیه کره شمالی از جمله تمرینات نظامی مشترک را متوقف نکنند، با چالش‌های امنیتی بی سابقه‌ای روبرو خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
کره شمالی وقتی امریکا رو میزنه چرا کره جنوبی میخواد اونو بزنه و جون مردمشو به خطر بندازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
مگه کره شمالی فقط کره جنوبی رو میزنه اون از آمریکا شروع میکنه
آخرین اخبار