خانواده شیرین ابوعاقله خواستار مجازات عاملات شهادت این خبرنگار فلسطینی شدند

خانواده خبرنگار شهید شبکه الجزیره در دیدار با وزیرخارجه آمریکا از مقامات این کشور خواستند عاملان شهادت وی را مجازات کنند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته خبر داد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با خانواده شیرین ابوعاقله، خبرنگار شهید شبکه الجزیره دیدار و گفتگو داشته و بر لزوم پاسخگویی به عاملان این ترور تاکید کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا چند ماه پس از شهادت شیرین ابوعاقله به دست نیرو‌های صهیونیستی اذعان کرد که این ترور به دست نظامیان اسرائیلی انجام شده است و باید تحقیقات دقیقتری در این زمینه صورت گیرد.

خانواده این خبرنگار شبکه الجزیره و همچنین مقامات فلسطینی به این گفته واشنگتن واکنش نشان دادند و گفتند که اوعاقله به عمد توسط نیرو‌های این رژیم مورد اصابت گلوله قرار کرفته است.

لینا ابوعاقله، خواهرزاده شیرین ابوعاقله پس از دیدار روز سه شنبه با مقامات آمریکایی در پیامی توئیتری نوشت که اعضای خانواده این خبرنگار شهید می‌خواهند با جو بایدن، رییس جمهور آمریکا ملاقات کنند و هر اقدامی جز پاسخگویی آمریکا در قبال این جنایت غیرقابل قبول است.
وی در مورد ملاقات با آنتونی بلینکن نیز نوشت: گرچه او تعهداتی در قبال شهادت شیرین ایوعاقله داشت، اما ما منتظر می‌مانیم تا ببینیم دولت آمریکا به درخواست‌های ما برای مجازات عاملان این ترور پاسخ می‌دهد یا خیر.

ند پرایس با طرح این ادعا که واشنگتن به دنبال پاسخگویی عاملان این ترور است اظهار کرد آمریکا مخالف هر گونه طرح چارچوب زمانی برای انجام تحقیقات در این باره است.

خانواده شیرین ابوعاقله و همچنین بسیاری از فلسطینیان معتقدند آمریکا به دنبال طرح مصونیت برای صهیونیست‌ها در شهادت این خبرنگار شبکه الجزیره است.

خانواده شیرین ابوعاقله در بیانیه‌ای اعلام کردند: ما پرونده شهادت شیرین را در هر جایی که ممکن باشد پیگیری خواهیم کرد. شیرین زندگی کرد تا حقیقت پشت پرده را آشکار کند ما نیز راه او را ادامه خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
بیچاره بعضی ها!!!! لابد بهشون میگن چه تقاضای زیاد و بیجایی!!!! اولا که گلوله آسیب دیده و معلوم نیست از کدوم طرف شلیک شده، ثانیا عمدی در کار نبوده!!! این خبرهای مرتبط با این موضوعه که اعلام کردند، بنابراین حتما جواب میدن بهشون که: چه مجازاتی؟!! برای کی؟!!! بعضی ها منظلم هستند نه مظلوم این دوتا با هم فرق داره، منظلم در ظلم ظالم شریک هست چون نخواسته از خودش دفاع کنه و ظلم رو پذیرفته اما مظلوم در مقابل ظالم قد علم میکنه و ظلم ناپذیره...متاسفانه بعضی ها تو فلسطین برای چند صبا زندگی بیشتر و بر مسند قدرت پست و ناچیز دنیا قرار گرفتن،منظلم شدند و مردم فلسطین رو به این مصیبت های هر روزه گرفتار کردند...کاش بفهمند...
آخرین اخبار