استاندار همدان جزییات برنامه‌های سفر رییس جمهوری به این استان را تشریح کرد.

استاندار همدان با تشریح برنامه‌ها و جزییات سی امین سفر استانی رییس جمهور، گفت: سفر رییس جمهور به دارالمومنین همدان علاوه بر تسریع روند رشد و توسعه استان، موجب افزایش شور و نشاط و تقویت امید و اعتماد مردم خواهد شد.

علیرضا قاسمی فرزادگفت:بابیان اینکه رییس جمهور  فردا ۶ مرداد مهمان مردم این استان خواهند بود گفت: آقای رئیسی فردا صبح از طریق فرودگاه وارد همدان می‌شود و برای دیدار عمومی با مردم شهرستان کبودراهنگ و سخنرانی در اجتماع مردم این شهرستان به ورزشگاه این شهر خواهند رفت.

همچنین روز پنج‌شنبه،رییس جمهور با حضور در سالن ورزشی شهید سلیمانی (انقلاب) شهر همدان در اجتماع مردم شهر همدان سخنرانی خواهند کرد.

بررسی برخی طرح‌ها، جلسات کاری شامل دیدار با نخبگان، شورای اداری استان ، و نشست خبری سفر از دیگر برنامه های آقای رئیسی در استان همدان است.

او افزود: وزرای دولت هم به نمایندگی از رییس جمهور به شهرستان‌های استان همدان سفر و  ضمن دیدار با مردم و شرکت در جلسات کاری، مسایل و مشکلات منطقه را بررسی و نتیجه کار را در شورای اداری استان به رییس جمهور گزارش می‌کنند.

بر اساس برنامه ریزی ها، وزیر کشور در شهر همدان، وزیر جهاد کشاورزی در ملایر، وزیر آموزش و پرورش در نهاوند، وزیر علوم در اسدآباد، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در تویسرکان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کبودراهنگ، رییس سازمان محیط زیست در شهرستان بهار، وزیر ورزش و جوانان در فامنین و وزیر بهداشت نیز در شهرستان‌های رزن و درگزین حضور یافته و پس از دیدار مستقیم با مردم و بازدید از طرح‌ها و بررسی مشکلات و مسایل، نتیجه کار را برای جمع بندی و تصمیم گیری در جلسه شورای اداری استان همدان با حضور رییس جمهور، بیان می‌کنند.

استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه دولت سیزدهم یک دولت کاملا مردمی است، گفت: سادگی و بی پیرایگی، حذف تشریفات زاید و سفر در تراز معمولی، پرهیز از ریخت و پاش و تحمیل هزینه‌های اضافی و تلاش برای برقراری ارتباط نزدیک با مردم را از ویژگی‌های مهم رییس جمهور در سفر‌های استانی است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه روش‌ها و راه‌های مفید، موثر و ابداعی برای برقراری ارتباط مردم با رییس جمهور طراحی شده است افزود: با توجه به تجربیات گذشته، شبکه و سامانه سامد برای برقراری تماس هم استانی با کارشناسان از طریق شماره تلفن ۱۱۱ فراهم شده است.

به گفته او، پس از تماس شهروندان با سامانه ۱۱۱، کد ملی و مشخصات آن‌ها دریافت و سپس مشکلات و مطالبات مطروحه ثبت و ضبط می‌شود و کد رهگیری به شماره تلفن تماس گیرنده برای پیگیری درخواست ارسال می‌شود.

مردم استان همدان می‌توانند در تماس با این سامانه، نسبت به طرح مشکلات، ارائه طرح و ایده، گلایه و انتقاد، نقد و همچنین تقدیر و تشکر اقدام کنند.

همچنین ۸۰۰ نفر برای استقرار در سامانه سامد و پاسخگویی به مردم، آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند که از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه در روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه (امروز و فردا) در ۲ نوبت کاری و در هر شیفت ۲۰۰ نفر آماده خدمت رسانی و دریافت پیام و درخواست‌های مردم و پاسخگویی هستند.

استاندار گفت: امروز و فردا از ساعت هشت صبح تا ساعت ۱۸ با برپایی میز خدمت و ارتباطات مردمی در تمامی دستگاه‌های اجرایی استان همدان، معاونان وزیر و نمایندگان تام الاختیار وزرا در ۲۹ دستگاه دولتی مستقر شده و آماده پاسخگویی به مراجعات مردم هستند.

استاندار همدان، افزود: با هوشمندی رییس جمهور و تدابیر اعضای هیات دولت، حدود ۳۰۰ طرح در این سفر بررسی و از این تعداد ۲۴۷ طرح با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای ارایه در سفر و بررسی و تصویب، تایید شده است.

در این زمینه طرح‌های ناقص، نیمه کاره و تعطیل بجا مانده از دولت‌های گذشته در استان کاملا شناسایی شده و برای تعیین تکلیف و تکمیل در دولت سیزدهم، در این سفر ارایه خواهد شد.

استاندار همدان، تامین آب پایدار را مهم‌ترین مشکل این استان دانست و افزود: اجرای طرح آبرسانی بین حوضه‌ای به همدان پیش از آغاز دولت سیزدهم ۴۰ درصد پیشرفت داشت که با استقرار دولت مردمی و تلاش و همت مسئولان به ویژه وزیر نیرو و پیگیری شخص رییس جمهور، این طرح در این مدت به اندازه ۱۷ سال گذشته پیشرفت داشته و کار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی رییس جمهور در سی امین سفر استانی دولت  جاری به دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان سفر می‌کند.

 فردا پنج شنبه ۶ مردادماه استان همدان سی امین مقصد سفر‌های استانی رییس جمهور و هیات دولت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار