معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:با توجه به هشدارهای هواشناسی ،آماده باش مدیران الزامی است.

کیامرث حاجی‌زاده  گفت: مصوبات شورای مدیریت بحران، چون با جان و مال مردم سر و کار دارد لازم‌الاجراست و حضور مدیران کل بخصوص مدیران عملیاتی و امدادی در جلسات هم الزامی است.

او با اشاره به اخطاریه‌ها و هشدار‌های هواشناسی مبنی بر ورود سامانه رگبار‌های موسمی به استان گفت: مرخصی و ماموریت کارکنان و مدیران لغو شده و حق خروج از استان تا عادی شدن شرایط را ندارند.

حاجی زاده سامانه مونسونی را غیرقابل پیش بینی دانست و می‌گوید: همه دستگاه هااز جمله راه و شهرسازی، راهداری، بنیاد مسکن، شرکت پخش فراورده‌های نفتی و هلال احمر باید آمادگی داشته باشند.

این مقام مسئول بر آمادگی هلال احمر برای اسکان و تغذیه و همچنین بیمارستان‌ها تاکید کرد و ادامه داد: آبشار یاسوج، تنگ مهریان و پارک ساحلی بشار سه کانون پر خطر استان است که باید هر چه سریعتر تخلیه شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به جمعیت عشایری استان اشاره و گفت: ۵۰ درصد جمعیت استان عشایری و روستایی است.

او می‌گوید: جمعیت عشایری استان ۷۵ هزار نفر در قالب ۱۲ هزار خانوار است و ۱۰ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد که اطلاع‌رسانی به عشایری جدی گرفته شود.

حاجی زاده بر بیمه عشایر تاکید کرد و گفت: همه دستگاه‌ها پای کار باشند.

همچنین عباس پاپی‌نژاد، رئیس سازمان امور عشایری کشور با اشاره به تلاش مدیریتی استان گفت: از نزدیک شاهد تلاش‌های استاندار برای پیگیری اعتبارات سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد بودم.

او گفت: با پیگیری‌های استاندار ۸۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان اضافه و اعتبارات به دو هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

پاپی‌زاده با اشاره به اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی به امور عشایر استان گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان از متمم سفر رئیس جمهور به امور عشایر اختصاص داده شد و امسال حرکت جدی و متفاوتی برای عشایر انجام خواهیم داد.

او می‌گوید: با توجه به ورود سامانه بارشی به جو استان اسکان موقت برای عشایر پیش‌بینی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.