سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر کشورمان گفت: قصد داریم نتایج تیم ملی سابر را در یک فضای آرام بررسی کنیم.

امین قربانی، سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره ارزیابی عملکرد سابریست ها در بخش تیمی گفت: حقیقت این است که انتظار کسب نتایج بهتری از ورزشکاران داشتیم. البته ملی پوشان باید مقابل ترکیه بهتر ظاهر می‌شدند، اما این اتفاق رخ نداد. قصد  داریم در یک فضای آرام این مسائل را بررسی کنیم. همه حریفان ما در  سالیان اخیر جزو ابر قدرت‌های سابر دنیا بودند و اینطور نبوده است که این کشور‌ها یک شبه رشد چشمگیری داشته باشند.

هیچ تیمی در مسابقات  قهرمانی جهان دست و پا بسته نیست 

قربانی گفت: هیچ تیمی در مسابقات قهرمانی جهان دست و پا بسته نیست. درست است ما نباید به ترکیه می‌باختیم، اما باید این را هم در نظر بگیریم که ترکیه یک ماه پیش در مسابقات قهرمانی اروپا تیم‌های مطرحی، چون فرانسه، گرجستان و ایتالیا را شکست داد و در همین قهرمانی جهان رومانی را شکست داد که یک بازیکن آن سوم جهان  شد. پس نمی‌توان گفت که خیلی ضعیف بوده و نتایج خوبی گرفته است.

باخت های تیم ملی سابر در گذشته هم بوده است 

قربانی گفت: علی پاکدامن در قهرمانی جهان در آستانه کسب مدال حذف شد. فشار‌هایی بر روی تیم وجود دارد، اما من این سوال را دارم آیا تیم ایران در سال‌های گذشته برد و باخت نداشته است؟ آیا همیشه تیم سابر ایران پای سکو بوده است؟ ما نتایج خوبی هم داشته ایم. در همین قهرمانی جهان موفق به شکست تیم آمریکا شدیم. در جام جهانی گرجستان با یک اختلاف از تیم آلمان شکست خوردیم و درنهایت پنجم شدیم که بهترین نتیجه بود. نمی‌دانم چه شده است که همه به یاد باخت‌ها می‌افتند در حالی که این باخت‌ها در گذشته هم وجود داشته است.

سرمربی سابر کشورمان گفت: علی پاکدامن مانند یک جنگجوی واقعی به سابریست‌های اسپانیا، حتی قزاقستان اجازه خودنمایی را نداد و برابر این حریفان پیروز شد. اگر چه قرعه پاکدامن سخت بود، اما مانند یک سرباز واقعی تلاش کرد و بازادزه گرجستانی قهرمان اروپا و نفر سوم المپیک را خیلی اذیت کرد. همچنین داوران چند اشتباه کردند و در چند ضربه به علی امتیاز ندادند. واقعأ حق علی مدال بود، اما داوران این اجازه را به او ندادند. حیف شد، زیرا تا یک قدمی مدال رفتیم، اما به آن نرسیدیم.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار