مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: از ابتدای امسال بیش از ۴۳۰۰ فقره پرونده گرانفروشی در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده است.

غلامرضا سالاری گفت: بیشتر این پرونده‌ها مرتبط با گرانفروشی کالا‌های اساسی بوده که عمدتا در گشت‌های مشترک تشکیل و یا از دستگاه‌های متولی نظارت به تعزیرات استان ارسال شده است.

او گفت: گرانفروشی بعد از عدم درج قیمت بیشترین تخلف اصناف در طی این مدت بوده است، بعد از ابلاغ مصوبه سران قوا مبنی بر تشدید مجازات متخلفین صنفی، گرانفروشان به پرداخت جریمه معادل ده برابر میزان گرانفروشی محکوم شده اند و این تشدید مجازات‌ها، تاثیر بسزایی در بازدارندگی از وقوع تخلفات خواهد داشت.

دبیر کمیسیون تنظیم بازار استان از جریمه ۲۸۳ میلیارد ریالی گرانفروشان در طی این مدت خبر داد و گفت: علاوه بر جریمه نقدی، در راستای تشدید برخورد با گرانفروشان، بالغ بر ۵۰۰ واحد صنفی متخلف در سطح استان نیز پلمب و یا نصب پارچه شده اند.

سالاری ضمن تشکر از کسبه و بازاریان در همراهی با اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها، تخلفات را از ناحیه عده‌ای قلیلی سودجو و منفعت طلب دانست و گفت: در کمیسیون تنظیم بازار استان که به ریاست استاندار برگزار می‌شود تصمیمات مهمی در جهت نظارت بر تولید و عرضه کالا‌های اساسی اتخاذ شده و امیدواریم با هماهنگی تمامی مجموعه‌های دخیل در این مهم و البته همراهی و همکاری مردم بعنوان بهترین ناظرین، شاهد به حداقل رسیدن تخلفات در این حوزه باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.