مرگ در نمک و قالی زنجان، آثار برگزیده جایزه کتاب شیخ اشراق

بر اساس رأی هیئت داوران کتاب‌های مرگ در نمک به تألیف ابوالفضل عالی و قالی زنجان نوشته علی نوراللهی، به عنوان آثار برگزیده چهارمین دوره جایزه کتاب شیخ اشراق زنجان معرفی شدند.

جایزه کتاب شیخ اشراق به همت و ابتکار انجمن دوستداران تاریخ و فرهنگ زنجان از سال ۱۳۹۸ در این استان آغاز به کار کرده و امسال به ایستگاه چهارم خود رسیده است.


در این دوره علاوه بر کتاب‌های برگزیده مرگ در نمک و قالی زنجان، کتاب‌های خرمدره سرزمین نغمه و زخمه تألیف ناصر حسینخانی، سیمای پارسایان نوشته امیرعلی حسنلو و اندکی بنشین که باران بگذرد اثر لیلا داورزنی، به عنوان آثار شایسته تقدیر معرفی شدند.

مدیرعامل انجمن دوستداران تاریخ و فرهنگ زنجان بابیان اینکه در این دوره ۲۳ کتاب به دبیرخانه جایزه کتاب شیخ اشراق ارسال شد، گفت: در دوره نخست این جایزه، ۷۳ عنوان کتاب به دبیرخانه ارسال شد که این کاهش تعداد آثار نشان از وضعیت نامطلوب نشر نسبت به چند سال قبل است.

افضلی ادامه داد: امیدواریم با جلب حمایت ها، حرکت موثری در جهت پاسداشت مولفانی که آثاری درباره تاریخ، فرهنگ و هنر زنجان و مشاهیر زنجانی به رشته تحریر در می‌آورند، انجام شود.

 از برگزیدگان چهارمین دوره جایزه کتاب شیخ اشراق در آیین بزرگداشت شیخ شهاب الدین سهروردی با حضور رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.