در راستای طرح اصلاح و کارآمدسازی یارانه ها، خرید تضمینی دام مازاد روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به تامین زیر ساخت های خرید تضمینی دام، از امروز ۵ مردادماه ۱۴۰۱شیوه نامه خرید گوسفند نر و گوشت مازاد تولیدی دامداران در استان آغاز شد.

حسین برزگر افزود: بر اساس شیوه نامه، گوسفند نر با وزن بین۴۰ تا ۵۵ کیلوگرم و حداکثر دنبه سه و نیم کیلوگرم، با مباشرت اتحادیه تعاونی عشایری و دامداران روستایی از دامداران خریداری می شود.

وی گفت: دامداران عشایری و روستایی با هماهنگی مباشر خرید، می توانند دام را به کشتارگاه جونقان تحویل دهند؛ پس از کشتار، وزن کشی و تحیل مباشر می شود و به قیمت تعیین شده کمیته قیمت گذاری خرید می شود.

برزگر افزود: مباشر پس از اینکه دام ذبح شده را۵ تکه و در کارتن منجمد سازی کرد گوشت را تحویل پشتیبانی امور دام می دهد تا در ذخایر استراتژیک استان ذخیره سازی شود.

وی گفت: کمیته قیمت گذاری، قیمت هر کیلوگرم گوشت لاشه گوسفند در پیش سرد کشتارگاه را ۱۸۰ هزار تومان تعیین کرده است.

به گفته وی، گوشت ذخیره سازی شده برای ماه محرم و شرایط تقاضای بازار استان عرضه می شود.


بیشتر بخوانید


برزگر پیش بینی کرد: در این طرح ۵۰۰ راس گوساله مازاد بر نیاز دامداران و همچنین ۱۰ هزار راس گوسفند نر، خریداری و گوشت آن ذخیره سازی شود.

وی گفت: کوتاه کردن دست دلالان، حمایت از دامداران، کاهش هزینه های نگهداری دام، پاسخ به تقاضای نیاز بازار، تعادل بخشی به بازار از اهداف خرید دام مازاد بر نیاز دامداران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار