استاندار قزوین از یک مزرعه تولید پسته در شهرستان بویین زهرا بازدید کرد.

 محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین روز چهارشنبه از یک مزرعه تولید پسته (کشت بافت، کمپوست و باغ مادری پسته ) در شهرستان بویین زهرا بازدید کرد.

 در قسمتی از این واحد کشت بافت گیاهی به شیوه دانش بنیان و با استفاده از دستاورد‌های تکنولوژی و تحقیقاتی در سطح ملی و بین المللی تلاش می‌کند تا نهالی سالم و اصیل را تولید کرده و آن را به سایر کشور‌ها صادر کند.

 در این واحد کشت بافت، پایه رویشی هیبرید آروتا به عنوان اولین پایه هیبرید اصلاح شده پسته در ایران و همچنین پایه و ارقام تجاری گردو و انار در دستور کار قرار گرفته است.

بخش دیگری از این واحد کشت و صنعت شامل دو مجموعه زراعی تات سبز و پاپلی به مساحت ۴۱۰ هکتار است که به ترتیب ۲۱۵ و ۱۹۵ هکتار باغ پسته با ارقام اکبری، احمد آقایی، قزوینی و فندوقی تولید می‌کنند؛ در این دو مزرعه از شیوه آبیاری قطره‌ای استفاده شده و میزان برداشت محصول در این دو مجموعه ۱.۸ تن پسته خشک در هکتار است.

 در این مجموعه کشت و صنعت، یک واحد کارخانه تولید کمپوست ارگانیک با ظرفیت سالانه ۳۵ هزار تن در سال با تکنولوژی روز اروپایی و با سرمایه گذاری ۲ میلیون دلار به عنوان بزرگترین واحد تولیدی این محصول در خاورمیانه فعالیت دارد.

 راه اندازی آزمایشگاه مرجع آب، خاک و گیاه با سرمایه گذاری ۳۵۰ هزار دلار، احداث کارخانه تولید کود‌های مایع آلی با ظرفیت تولید سالانه ۲ میلیون لیتر در سال با فناوری روز کره جنوبی و وجود ۸۳ فارم مرغداری و با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون قطعه پولت تخمگذار از دیگر مشخصات این واحد تولیدی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار