خاندوزی:

پیوند دانش و پژوهش با موضوع اجرا ضعیف است

وزیر اقتصاد و دارایی از ضعیف بودن پیوند دانش و پژوهش با قسمت‌های اجرایی کشور خبر داد.

آقای احسان خاندوزی گفت: بخشی از مشکلات طولانی مدت کشور در حوزه اقتصاد به پیوند دانش و پژوهش بر می‌گردد، که این پیوند به سختی به وجود می‌آید.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: زمانی که تعدادی از نسخه‌های تئوری در واقعیت پیاده می‌شوند هزینه هایش برای کشور بیشتر از منافع است و در حوزه اقتصاد، آزمایشگاهی جز جامعه وجود ندارد، اما دانشجویان مدرسه تابستانه سیاست گذاری اقتصاد توانستند در این دوره آموزشی از تجربه اساتید استفاده کنند و متوجه شوند که بسیاری از سیاست گذاری‌ها احتیاج به مقدمات و هماهنگی دارد.

به گفته آقای خاندوزی، این دانش پژوهان می‌توانند به تمامی گزارش‌های معاونت وزارت اقتصاد و تحلیل‌های آن دسترسی داشته باشند، همچنین برگزیده‌ای از این دانش پژوهان به تناوب در هیئت وزارت اقتصاد و دارایی شرکت می‌کنند تا بدون داشتن مسئولیتی بتوانند در این حوزه مشاوره دهند، این دوستان می‌توانند برگه تردد به داخل وزارتخانه را نیز داشته باشد.

این مدرسه در اواسط تیرماه به مدت ۲۰ روز و با ۶۰ نفر از اساتید برگزار شد.

آقای احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه مراسم اختتامیه نخستین مدرسه تابستانه به سوالات زیر پاسخ داد:

سوال: چه زمانی سامانه مودیان اجرایی می‌شود؟

آقای خاندوزی: مهلت سامانه مودیان در خرداد ۱۴۰۰ به پایان رسید و باید در دولت قبل اجرایی شدن آن شروع می‌شد، اما زمانی که کار را در وزارت اقتصاد و دارایی شروع کردیم هنوز بخشی از مقدمات فنی و اتصال بخش‌های اقتصاد به سامانه وجود نداشت که ما مهلتی را از مجلس برای جبران عقب ماندگی خواستیم.

از اوایل تیر اجرای قانون سامانه مودیان شروع شده و باید گروه‌های مختلف عضویت خود را در سامانه مودیان تکمیل کنید تا اطلاعات در آن بستر بارگذاری شود همچنین محاسبه مالیات بر ارزش افزوده آن دسته از مودیان عضو شده بر اساس سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی امور مالیاتی کشور اعلام خواهد شد.

تصمیمی در خصوص کالابرگ  گرفته نشده است


سوال: آیا کالابرگ الکترونیکی تا پایان امسال اجرایی خواهد شد؟

آقای خاندوزی: دولت در این زمینه تا زمانی که در یکی از جلسات رسمی دولت و رئیس جمهور این موضوع را مطرح کنیم، تصمیم قطعی نگرفته و باید منتظر بمانیم که رئیس جمهور نتیجه نهایی را اعلام کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار