عامل خاموشی های گسترده در چوئبده دستگیر شد

فرمانده انتظامی آبادان از دستگیری عامل قطع شبکه توزیع برق چوئبده همراه با کشف اموال سرقتی مربوط به مخابرات خبر داد.

سرهنگ حسین زلقی، فرمانده انتظامی آبادان گفت: ماموران کلانتری ۱۴ چوئبده با تلاش شبانه روزی موفق شدند، عامل قطع شبکه توزیع برق در شهر چوئبده را شناسایی و علاوه بر دستگیری او با هماهنگی قضایی در مخفیگاه، از آن محل حجم زیادی کابل برق سرقت شده کشف و ضبط کنند.

به گفته او این سارقان که حالا در بازجویی‌های پلیس به ۱۱ فقره سرقت کابل‌های برق اعتراف کردند پس از برش و سرقت کابل‌های برق، با استفاده از دستگاه پوست کن اقدام به خارج کردن محتوای کابل‌ها کرده و آن‌ها را با قیمت ارزان‌تر به افراد دیگر می‌فروخته‌اند.

این مسئول گفت: در این زمینه افراد مالخر که عمدتا صاحبان انبار ضایعاتی بودند نیز پس از شناسایی دستگیر و انبار‌های آنان پلمب شد.

سرهنگ زلقی گفت: در ماه‌های اخیر ده‌ها دستگاه تابلوی برق و ۲ تن کابل برق شهری از یک باند کشف شد که این افراد سودجو یکی از اصلی‌ترین عوامل قطعی برق در آبادان و مناطق اطراف بودند.

فرمانده انتظامی آبادان در خصوص خطرات این گونه سرقت‌ها از برق گرفتگی سارق و فوت او در هنگام سرقت کابل‌های برق این شهرستان در گذشته خبر داد و گفت: این افراد علاوه بر به خطر انداختن جان خود، سلامت و اموال مردم ساکن آن مناطق را نیز به خطر می‌انداختند.

او تغییر موضع شبکه‌ها از شرایط هوایی، تبدیل شبکه‌های مسی به فلزات ارزان تر، احداث تاسیسات روشنایی معابر، استفاده از تیر‌های سیمانی بدون پله یا با فاصله پله‌ای زیاد، استفاده از لوله‌های گارد گالوانیزه، اطلاع رسانی به موقع تردد افراد مشکوک به پلیس از طریق تماس‌های ۱۱۰ مردمی در کنار برخورد قاطع دستگاه قضا با سارقان را از مهمترین راهکار‌های پیشگیری از سرقت سیم برق برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.