فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: ۹۷ درصد از نانوایی‌های آران و بیدگل به دستگاه کارتخوان مجهز شدند.

دکتر علی اکبر رضایی در نشست کارگروه آرد و نان شهرستان افزود: تجهیز نانوایی‌ها به دستگاه کارتخوان در راستای هوشمندسازی یارانه نان و به منظور مدیریت و شفاف سازی میزان تخصیص آرد به نانوایی‌ها انجام شد.

او با اشاره به اینکه شهرستان آران و بیدگل بیش از ۱۶۹ نانوایی دارد اظهار داشت: این تعداد نانوانی در یک ماه گذشته با اجرایی شدن طرح هوشمندسازی یارانه نان تجهیز شد.

به گفته او، هیچ تغییری در حجم و قیمت عرضه نان و یا محدودیتی درتوزیع نان برای شهروندان در زمان اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان با هدف تأمین امنیّت غذایی مردم و جلوگیری از قاچاق آرد و نان صورت نمی‌گیرد و تنها شیوه تخصیص یارانه به نانوایان متفاوت خواهد بود.

فرماندار آران و بیدگل تأکید کرد: یارانه از آرد حذف نمی‌شود بلکه شاهد یک نوع جابه‌جایی و تخصیص یارانه از نانوا به مردم هستیم.

رضایی، افزود: با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان، میزان مصرف نان در هر روز و میزان مصرف آرد و پخت نان در نانوایی‌ها مشخص می‌شود و بر اساس آن یارانه نان هر ماه در اختیار مردم قرار می‌گیرد و نانوا با خرید آرد آزاد، نان را با همان قیمت قبل به دست مصرف‌کننده می‌رساند و دولت مابه التفاوت قیمت یارانه آرد را هر شب به حساب نانوا واریز می کند.

او با اشاره به اینکه مردم در زمان خرید نان از همان کارت‌های بانکی خود بصورت معمول استفاده می‌کنند بیان داشت: نانوایان به ازای میزان فروش خود، سهمیه آرد دریافت خواهند کرد تا از این طریق جلوی هرگونه سوء استفاده، فروش نامتعارف و قاچاق آرد گرفته شود.

به گفته او، با اجرای طرح و ایجاد فضای رقابتی بین نانوایان، شاهد نظم درتوزیع، مدیریت پخت، توزیع عادلانه یارانه نان و افزایش کیفیت نان خواهیم بود.

رضایی با اشاره به اینکه اجرای طرح تمامی تراکنش نانواها در یک شبکه یکپارچه رصد خواهند شد، تصریح کرد: هر نانوا بر اساس پخت نان یارانه آرد را خواهد گرفت که از این طریق این از فروش آزاد آرد جلوگیری می‌شود.

او، ساماندهی بیشتر و نظارت بر نحوه پخت و توزیع نان را از دیگر فواید اجرای این طرح عنوان و اضافه کرد: با اجرای این طرح از قاچاق آرد و توزیع خارج از شبکه آرد جلوگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار