معاون صنایع‌دستی کشور گفت:کالای فرهنگی و صنایع‌دستی سلول‌های فرهنگ هستند و آفرینش‌های هنری که در صنایع‌دستی وجود دارد در تمام دنیا بی‌نظیر است.

مریم جلالی عصر در دهمین اجلاس رایزن‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گفت: صنایع‌دستی اقتصاد هویت بنیان ما است و ما می‌توانیم از این طریق باب گفتگو را باز کنیم. ما کالا‌هایی تولید می‌کنیم که روایت‌گر هنر مردمان این سرزمین است و معرفی آن‌ها از سوی رایزن‌های فرهنگی می‌تواند باعث شود تا افراد خارج از کشور با ظرفیت‌های ایران بیش از پیش آشنا شوند.

به گفته معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، از ۴۰۰ اثر ثبت‌شده صنایع‌دستی، ۲۹۹ رشته متعلق به ایران است که نیازمند معرفی هرچه بیشتر هستند. پس رایزن‌های فرهنگی می‌توانند سفیران فرهنگی ما باشند که در شبکه تولید تا فروش و صادرات این محصولات فرهنگی به ما کمک کنند، چرا که صنایع‌دستی ساحت فرهنگی، ساحت اقتصادی و ساحت سیاسی به حساب می‌آید.

او گفت: صنایع‌دستی از میراث‌فرهنگی و گردشگری جدا نیست، بنابراین از زندگی هم جدا نیست. آشنایی رایزن‌های فرهنگی با این محصولات فرهنگی می‌تواند به معرفی هرچه بیشتر این ظرفیت‌ها به جهانیان کمک کند. تنوع آثار صنایع‌دستی ما بسیار زیاد است و رایزنان فرهنگی روایت‌گر ظرفیت‌های این تحفه‌ها و هدیه‌ها نه به‌عنوان یک کالای تزئینی بلکه به‌عنوان یک کالای زیستی باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.