ایمانیپور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: ما درگیر فریبهای رسانهای و بعضا تبلیغات پرحجم معارضین و رقبا شده ایم، اما میشود از فضای مجازی و فرصتهایی که بوجود آمده استفاده بهینه کرد، چون ما فقط تحریم اقتصادی نیستیم تحریم اصلی ما تحریم رسانهای است دائم رایزنان فرهنگی در شبکههای مجازی مورد هجمه و حمله سایبری واقع میشوند، اساسا بیشترین مشکلمان این است که فضا و مجال به ما نمیدهند که حرف هایمان را منتقل کنیم، البته فضای مجازی به اندازه کافی فرصت فراهم کرده است، اما ما باید کمی حرفه ایتر در این زمینه عمل کنیم.
به گفته حجت الاسلام ایمانیپور،اگر محتوا فاخر باشد خودش تولید و تکثیر میشود، البته محتوای فاخر صرفاً کار هزینه بر و خیلی گران قیمت نیست، بعضی اوقات فیلمی موبایلی، هزاران مخاطب دارد و به تعداد فراوان تکثیر و منتشر میشود، ما در این عرصه بیش از هر چیزی نیازمند پیامهای مناسب هستیم.
او گفت: ما اصلا مشکل نشر و توزیع نداریم، مشکل کالای خوب و مشکل محتوای فاخر داریم اگر محتوا فاخر باشد خودش تولید و تکثیر میشود، البته محتوای فاخر تضمین کننده کار خیلی گران قیمت نیست بعضی وقتها یک فیلم موبایلی میتواند به تعداد فراوان تکثیر شود، ما در این عرصه بیش از هر چیزی نیازمند پیامهای مناسب هستیم، بسته بندیهای خوب برای پیام هایمان است ما مخاطبان و علاقهمندان خوب و زیادی داریم که حاضرند الگوی انقلاب اسلامی را در کشورشان تکرار کنند، چون سرخورده شده اند، مدت هاست که تشت لیبرال دموکراسی بر زمین افتاده است.
حجت الاسلام ایمانی پور میگوید: رایزن فرهنگی مسئولیت اصلی اش ایجاد اتصالات است یعنی ما به فعالیت نباید نمره بدهیم به میزان اتصالاتی که رایزن فرهنگی بین ظرفیتهای بومی و ظرفیتهای جمهوری اسلامی ایران ایجاد میکند باید امتیاز داد به تعداد ارتباطات دانشگاههای کشور هدف با دانشگاههای ایران، تعداد ارتباطات نهادهای سینمایی کشور هدف با نهادهای جمهوری اسلامی ایران باید امتیاز داد و همین طور در حوزههای مختلف وظیفه ما وظیفهای قرارگاهی است به این معنا که باید حضور کنشگران حاکمیتی و غیرحاکمیتی را تسهیل کنیم.