رئیس جمهور در جمع خبرنگاران استان همدان:

دو ماه دیگر آب به همدان می رسد/ اقتصاد روستا در استان فعال شود

رئیس جمهور گفت: در استان همدان مشکل مهم آب و منابع آبی است که پیگیری‌های زیادی از سوی مسولان استان و استاندار همدان انجام شده است.

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در سی امین سفر استانی هیئت دولت به استان همدان در نشست خبری در جمع خبرنگاران واصحابه رسانه استان همدان گفت:ابتدا برای عدم توفیق  حضور در شهرستان‌های  استان همدان  عذرخواهی میکنم و امیدوارم در آینده انجام وظیفه کنم.

او در پاسخ به سئوالات خبرنگاران در خصوص مشکل آب همدان گفت: در استان همدان مشکل مهم هم اکنون آب و منابع آبی است که پیگیری‌های زیادی از سوی مسولان استان و استاندار همدان انجام داده اند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه‌مشکل آب استان و شهر همدان را از ابتدای دولت پیگیری داشتم و استاندار نیز جزو اولویت قرار دادند گفت: قریب به ۱۷  سال پروژه آن مانده بود که در چند ماه اخیر جزو مسائل اصلی قرار دادیم و در مدت چند ماه آینده حداکثر ظرف دوماه آینده کاری که ۱۷ سال زمین مانده بود طرف چند ماه کارشبانه روزی کار شده و خوشبختانه به نتیجه رسیده و حداکثر در مدت دو ماه نسبت به آبرسانی همدان انجام و عملیاتی می‌شود.

آیت الله رئیسی گفت: همدان درست است قطب کشاورزی است، اما می‌تواند  در حوزه معدنی و کشاورزی به ویژه اقتصاد روستا فعال شود.

او گفت: نباید اهالی روستا‌ها به حواشی شهر مهاجرت کنند و باید کشاورزی در روستا مقرون صرفه باشد.

رئیس جمهور اصلاح مدیریت منابع آبی را لازم دانست و گفت: موضوع اول کمبود آب و دیگری مدیریت آب است در کنار آن نزولات آسمانی داریم که باید مدیریت آب به درستی صورت گیرد.

رئیسی با تاکید به اصلاح تغییر الگوی کشت بیان کرد: محصولاتی که آب کم می‌برد و هم صرف و صلاح کشور مدنظر باشد.

او با اشاره به مدیریت منابع آبی و اصلاح کشت گفت: محصول هم نباید دست کشاورز باشد و این همان اقتصاد کشاورزی و اقتصاد روستاست و باید مورد توجه باشد.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت شما چه نویدی در مسئله مسکن گران همدان دارد، گفت: تامین مسکن نیاز جدی کشور است و هر سال باید تا مرز یک میلیون مسکن باید ساخته می‌شد و عقب ماندگی جدی در مسکن داریم.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مصوبه قانونی کشور ساخت یک میلیون مسکن در سال در کشور است و حتمی است و باید شود، گفت: زمین به میزان قابل توجهی در کشور تامین شده و استان همدان کمی عقب و در رتبه‌هایآخر بود که با پیگیری‌های صورت گرفته وضع همدان تغعیر و از آخر به پنجم رسیده است.

او  با بیان اینکه کار مسکن در همدان انجام شده است افزود: پیشنهاد می‌دهم مسکن و شهرسازی زمین در اختیار تعاونی‌ها و تسهیلات و مصالح قرار دهند تا جهشی صورت گیرد.

رئیس جمهور  با تاکید به اینکه در حوزه مسکن در همدان مانند کار آب اقدام جهشی انجام شده است، گفت: قول دادیم در مدت دوماه آینده اب به همدان برسد و در خصوص مسکن هم همینطور با کمک مردم و تعاونی‌ها می‌توان مشکل حل کرد.

رئیسی با بیان اینکه در مدت کوتاهی مشکل مسکن همدان حل می‌شود گفت: ۱۷۹ طرح در همدان تصویب شده که ۳۵ طرح در حوزه زیربنایی، ۲۵ بهداشت و درمان، ۳۳ طرح در اشتعال، ۷۹ طرح در حوزه فرهنگی و گردشگری و در معدن ۲ طرح است.

او با اشاره به تکمیل سد خرمرود و مجتمع‌های آبرسانی گفت: تکمیل پست‌های برق، تاسیس نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر و مواردی از این دست تصویب شده و در حوزه حمل و نقل و جاده‌ای تصمیماتی گرفته و در حوزه بهداشت و درمان تمکیل ۲۷۲ تخت خوابی اکباتان و تکمیل بیمارستان ۱۵۰ تخت خوابی رزن و مرکز جامع سرطان نیز جزو مصوبات است.

رئیسی با تاکید به اینکه مسئله اشتغال مسئله محوری است که امیدواریم در سطح همدان اجرا شود، گفت: ضمن تبریک روز خبرنگار از آیت الله شعبانی و استاندار که از صبح با ما در این سفر بودند تشکر و امیدواریم به زودی بازهم دیدار داشته باشیم.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.