رئیس قوه قضاییه:

دستگاه قضایی به دنبال رفع موانع برای بهبود وضعیت اقتصادی است

رئیس قوه قضاییه گفت: رفع موانع برای بهبود وضعیت اقتصادی از مواردی است که دستگاه قضایی همواره آن را دنبال می‌کند زیرا مسئولیت داریم برای بهبود وضعیت اقتصادی تلاش کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان بوشهر با اشاره به اینکه دشمن به دنبال مشکلات اقتصادی برای ناراضی کردن مردم است، ادامه داد: رفع موانع برای بهبود وضعیت اقتصادی از مواردی است که دستگاه قضایی همواره آن را دنبال می‌کند چرا که ما مسئولیت داریم در راستای بهبود وضعیت اقتصادی تلاش کنیم تا مردم در حوزه اشتغال و جوانان در حوزه ازدواج مشکلات کمتری داشته باشند.

او افزود: قضات و کارکنان دستگاه قضایی باید مدارای با مردم، تحقق عدالت و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و اجرای احکام صادره را در اولویت قرار دهند.

رئیس قوه قضاییه اصلاح چرخه واردات و صادرات کالا را از موارد ضروری دانست و گفت: بررسی‌ها نشان داد که شیوه پیشین چرخه واردات و صادرات کالا بسیار مشکل‌آفرین بود و با هیچ منطقی سازگار نبود و گاهی کالا‌ها تا چند ماه روی کشتی می‌ماند و به علت کار‌های جزئی تخلیه نمی‌شد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای عنوان کرد: با اصلاحیه انجام گرفته در چرخه واردات و صادرات کالا و همکاری سازمان بنادر و گمرک با یک حرکت جهادی امروز وضعیت بسیار بهتری را در حوزه صادرات و واردات کالا شاهد هستیم و تلاش برای بهبود شرایط همچنان ادامه می‌یابد.

وی به کمبود نیروی انسانی و مشکلات زیرساختی امکاناتی دستگاه قضا در استان‌ها و استان بوشهر هم اشاره کرد و افزود: اگر با وجود همه کمبود‌های زیرساختی و نیروی انسانی بتوانیم دستگاه قضایی مستقل، مقتدر و عدالت آفرین داشته باشیم کار بزرگی انجام داده‌ایم.

رئیس قوه قضاییه به تلاش‌ها برای حل مشکلات سخت افزاری و نیروی انسانی در دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: پارسال تلاش کردیم تا سال‌های عقب افتاده در جذب قضات را جبران کنیم و تنها در سال ۱۴۰۰ با سختی تمام مجوز استخدام ۹ هزار کارمند را برای دستگاه قضایی دریافت کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه به دنبال جذب قاضی با شیوه‌های متفاوت از همیشه هستیم، ادامه داد: با همکاری حوزه و دانشگاه نخبگان را شناسایی و با تسریع در گزینش کار جذب آن‌ها را انجام خواهیم داد.

وی در پاسخ به برخی مسائل و مشکلات کارکنان دستگاه قضایی که از طرف نمایندگان آن‌ها مطرح شده بود، گفت: مجموعه مدیریتی دستگاه قضا تمام تلاشش را برای ارتقاء وضعیت کارکنان، بهبود وضعیت معیشتی و مسکن آن‌ها به کار خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۱۶ ۱۷ مهر ۱۴۰۱
اگر بلد بودید ومیتونستین کار به اینجا نمی کشید در حد واندازه شماها نیست دزدی نکید همین بسه نمیخواد کاری کنید چون عکس عمل میشه ۹۲ هزار میلیارد کجاست کی برده کانادا وامریکا وکدوم نکبت زاده ها بی پول بودن