مطلوب بودن ۹۹ درصد راه‌های روستا‌های همدان

به گفته معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور؛ ۹۹ درصد روستا‌های استان همدان از راه‌های ارتباطی مطلوب برخوردار است.

همزمان با سفر هیات دولت به استان همدان خداداد مقبلی در جمع راهداران استان گفت: ضریب برخورداری راه‌های روستایی استان همدان با ۹۹ درصد از نُرم کشور که ۸۲ درصد بوده بالاتر است.

او  گفت: هرگونه توسعه و فعالیتی در هر حوزه‌ای شامل اجتماعی، فرهنگی، صنعتی وغیره نیازمند توسعه زیر ساخت‌های راه وحمل و نقل است تا بتواند آن فعالیت آغاز شود، زیرا در عصر حاضر زندگی بدون حمل و نقل امکان‌پذیر نیست.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل گفت: استان همدان به عنوان حلقه واصل و چهارراه ارتباطی مرکز کشور به استان‌های غرب و جنوب غربی است و به همین علت از اهمیت زیادی برای وزرات راه و شهرسازی برخوردار است که با همین نگاه اقدامات خوبی در حوزه راه‌سازی و راهداری انجام شده است.

مقبلی ادامه داد: آزاد راه همدان-تهران یکی از همین اقدامات مهمی و موثری است که دولت‌ها با نگاه توسعه‌ای ایجاد کرده و ایمنی تردد و تسریع در حمل و نقل جاده‌ای را برای کاربران ما فراهم کرده است و سالهاست مردم از آن بهره‌مند هستند.

او با بیان اینکه تنها در سال ۱۴۰۰ ارزش ریالی اقدامات انجام شده در استان همدان ۳۵۰ میلیارد تومان بوده است، افزود: البته این اقدامات کافی نیست و با تخصیص بودجه به شبکه نگهداری راه‌ها در سفر ریاست جمهوری بسیاری از مشکلات حوزه راه راهگشا خواهد شد.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور وضع استان همدان گفت: آن چیزی که امروز در استان همدان نیاز است عمدتا در راستای تامین اعتبار مناسب در جهت روکش آسفالت، حفظ و ارتقا ضریب ایمنی شبکه موجود، ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه خیز و نصب علائم هشداری است تا کاربر بتواند به راحتی و ایمنی در شبکه ارتباطی حرکت کند.

مقبلی گفت: از ۱۵۰ هزار کیلومتر راه‌های فرعی و روستایی کشور ۱۱۳ هزار کیلومتر راه روستایی و ۳۷ هزار کیلومتر راه فرعی است که برای ایمنی و نگهداری این راه‌ها سالیانه مبلغی افزون بر ۵۵ هزار میلیارد تومان نیاز است.

 ۱۲ هزار کیلومتر کریدور شهری نیازمند اقدامات فوری مانند روکش آسفالت و ایمنی‌سازی بوده که سالیانه بین ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.