سنددار شدن ۵۲۹ فقره سند املاک روستایی شهرستان بندرخمیر

۵۲۹ فقره سند ثبتی املاک روستایی شهرستان بندرخمیر با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان به مردم این منطقه اعطا شد.

استاندار هرمزگان در آیین اعطای این سندهای ثبتی در جمع مردم روستای دریخا منطقه کشار بندرخمیر گفت: نخستین گام برای اینکه مردم بتوانند به نوسازی و بازسازی منازل مسکونی‌شان بپردازند و از تسهیلات دولتی برای این امر استفاده کنند، حل شدن مشکل مالکیت بر اراضی و منازلشان است.

مهدی دوستی گفت: بر همین مبنا بحث سنددارکردن املاک در استان هرمزگان را در دستورکار قرار داده‌ایم و در این راستا به صورت نمادین امروز اسناد املاک مردم روستای دریخا منطقه کشار بندرخمیر تقدیم شد.

او گفت: با توجه به محرومیت منطقه کشار در حوزه آب، راه و خدمات اجتماعی دستاورد این سفر اختصاص بسته توسعه‌ای ویژه برای منطقه خواهد بود.

استاندار هرمزگان  گفت: در عمل اگر مالکیتی نباشد مردم نمی‌توانند توسعه‌ای در املاک خود برای آینده داشته باشند چرا که منابع دولتی که توزیع می‌شود برای بازسازی منازل بر مبنای مالکیت است و از این رو یکی از دلایلی که استان از لحاظ تخصیص اعتبارات بازسازی و نوسازی سهم کمتری دارد، همین بحث مالکیت‌ها است.

دوستی گفت: صدور سند فرآیندی است که همه باید در آن مشارکت داشته باشند و مهم‌ترین رکن آن نیز مردم هستند که اگر کار را شروع کنند ما هم پیگیری‌های بیشتری خواهیم کرد تا کار سریع تر پیش رود.

او گفت: برای سرعت بخشیدن در صدور اسناد مالکیت مردم فرآیند کوتاه‌تری را طراحی کرده‌ایم و برای اجرا به دفاتر پیشخوان دولت سپرده‌ایم تا جابه‌جایی مردم بین اداره های دولتی کم و از مراحل انجام کار از طریق سامانه پیامکی آگاه شوند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: مشکلاتی نیز با بخش خصوصی وجود دارد که اگر مرتفع شود، می‌توانیم با سرعت قابل قبولی کار واگذاری اسناد را پیش ببریم.

دوستی گفت: این قول را می‌دهیم که برای حل مسائل منطقه مانند آب و راه تلاش کنم و برای توسعه گردشگری، دامداری و سایر موارد هم می‌توانیم تسهیلات اعطا کنیم، چرا که در سفر رییس جمهور میزان اعتبار خوبی برای اعطای تسهیلات برای استان هرمزگان گرفتیم و ۱۴ هزار میلیارد تومان منبع خوبی است برای اینکه بتوانیم در مشکلات مختلف استان هزینه کنیم.

او گفت: در بحث تسهیلات می‌توانیم کمترین نرخ بهره‌ای که در وام‌ها وجود دارد را برای این منطقه اختصاص دهیم اما لازم است خود مردم جمع شوند و طرحی را بیاورند، همچنین اگر بنای کار بر توسعه گردشگری منطقه باشد سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را ملزم می‌کنیم تا برای این موضوع، وقت بگذارد اما تاکید بر این است که طرح های گردشگری را خود مردم بیاورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.