مشاور وزیر و مدیر جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت:حدود ۸ میلیون نفر در روستا‌های کشور با مشکل تنش آب آشامیدنی روبرو هستند.

میثم جعفرزاده در بازدید از طرح‌های جهاد آبرسانی گلستان در گرگان گفت: در سال‌های گذشته برای آبرسانی به روستا‌های کشور فعالیت‌هایی انجام شده، اما کافی نیست و همچنان حدود ۸ میلیون نفر از جمعیت روستایی درگیر تنش آب آشامیدنی هستند.

میثم جعفرزاده افزود: در راستای حل این مشکل وزارت نیرو، شورایی را با نام جهاد آبرسانی تشکیل داده است که ماموریت ویژه برای آبرسانی و محرومیت‌زدایی به ۱۰ هزار روستای کشور را دارد.

همچنین در این بازدید ایرج حیدریان، مدیر عامل آب و فاضلاب گلستان گفت: در قالب طرح محرومیت‌زدایی و آبرسانی به روستا‌های محروم، با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) (بسیج سازندگی سپاه استان) کار عمرانی آبرسانی به ۴۳۲ روستای محروم استان با اعتباری باِلغ بر ۶ هزار و ۱۴۵ میلیارد ریال در حال انجام است.

او افزود: مجتمع آشوربای یکی از طرح های در دست اجراست که مشترک برای ۳ شهرستان، علی آبادکتول، آق قلا و گنبدکاووس اجرا می‌شود و شامل حفر و تجهیز ۴ حلقه چاه آب شرب، احداث ۴ باب ایستگاه پمپاژ، احداث ۱۱ باب مخزن با حجم ۲۸۰۰متر مکعب، اجرای عملیات خط انتقال به طول ۸۵.۶کیلومتر و همچنین عملیات شبکه توزیع به طول ۸۷ کیلومتر است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان افزود: با تکمیل پروژه محرومیت زدایی مجتمع آشوربای ۵۳ روستای استان با جمعیتی بالغ بر ۵۱ هزار و ۷۸۶ نفر از آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

منبع:صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.