معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: قانون، قانون اسلامی و کشور، کشور اسلامی‌ است و باید به این اصول پایبند بود .

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت:قانون، قانون اسلامی و کشور، کشور اسلامی‌ است و باید به این اصول پایبند بود .هماهنگی و آموزش بیشتری برای اجرای بهتر قانون در دستور کار قرار گیرد.

به گفته خزعلی اجرای قانون باید با دقت انجام شود تا کرامت و ارزش زن حفظ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
اسلام براي زن ارزش و حقوق خاصي قائل است
اسلام براي زن ارزش بسيار زيادي قائل شده و حقوق و وظايف خاصي براي آنها مقرر كرده، تا جائيكه هيچ تفاوتي ميان زن و مرد جز تقوا و پرهيزكاري آنها قائل نشده است.
اقوام بدوي قبل از اسلام زنان را بي ارزش دانسته و آنها را موجوداتي غير بشري فرض مي كردند، به طور مثال رومانيها آنها را موجوداتي مي دانستند كه روح ندارند، از اين رو آنها را عذاب مي دادند و يا روغن داغ بر روي آنها مي ريختند و يا بر پشت اسبها مي بستند تا اينكه آنها بميرند و يا اينكه اعراب قبل از اسلام و در دوران جاهليت زنان را زنده به گور مي كردند يا آنها را در چاه مي انداختند، تا اينكه اسلام دين رحمت از سوي خداوند آمد و آزادي حقيقي به زنان اعطا كرد تا آنها بتوانند بندگي خدا را كرده، حقوق خود را به دست آورده و آن را حفظ كنند.
زن در جوامع امروزي نقشي بس اساسي تر از مرد ايفا مي كند به طوري كه اگر زنان در صحنه فعاليتهاي اجتماعي، سياسي، اقتصادي و اجتماعي حضور نداشته باشند، نيمي از جامعه كار خود را به درستي انجام نمي دهند.
بايد آنچه را كه زنان به آنها نياز دارند و همچنين حقوق و واجبات آنها را فراهم آورد، زيرا زنان موجوداتي مانند مردان هستند كه از حق و حقوق كافي برخوردا هستند و هيچ كدام بر ديگري برتري ندارد، چرا كه تنها ملاك برتري انسانها تقوا و يكتا پرستي آنها به شمار مي رود.
با بيداري زنان و آگاهي و روشنگري آنهاست كه اين گروه به حقوق از دست رفته خود مي رسند، چرا كه اسلام ديني است كه حقوق زيادي اعطا و آنها را مورد لطف و كرم خود قرار داده است، اما زنان اين حقوق را ناديده مي گيرند. اگر آنها اين حقوق را به دست آورند ديگر كسي نمي تواند حقي از آنها را ضايع كند .
زنان در مسائلي چون عبادت، مسائل اجتماعي و اقتصادي و مسائل مختلف ديگر با مردان برابر هستند وبيشتر امور جامعه با حضور فعال و به موقع و در صحنه آنها انجام مي گيرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
خواهشمند است نظر (دیدگاه) اینجانب را به صورت عمومی منتشر کنید تا قانون گزاران و مجریان قانون در کشور ایران اقدامی را برای برداشتن قانون ظالمانه مهریه از زندگی مردان کشور ایران انجام دهند (جناب آقای آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران سلام اگر اینجانب از تمام حقوق و مزایای ماهیانه و … خود پس از پرداخت سهم مهریه همسرم و … و مخارج خورد و خوراک و …خود و همسر و فرزندانم حق اینجانب از تمام حقوق ماهیانه و … خود غذا به اندازه ای باشد که از گرسنگی نمیرم و اکرحق اینجانب از تمام حقوق ماهیانه و … خود به اندازه ای باشد که دائم با پوشیدن لباس های کهنه و مندرس لخت مادرزاد نباشم و دیگر حقی از تمام حقوق ماهیانه و … خود نداشته باشم چه اینجانب باهمسر و فرزندانم به زندگی مشترکمان ادامه دهیم چه اینجانب با همسر و فرزندانم به زتدگی مشترکمان خاتمه دهیم درهرصورت آنکه نابود شده است اینجانب بوده باشم و مهریه = حرام شدن زندگی برمرد… ظلم خیلی خیلی … بزرگی برمرد است و درغیر این صورت همسر و فرزندانم تقاضای طلاق و جدا شدن از ایجانب را داشته باشند ازجنابعالی و همکارانتان برای اینجانب چه کاری ساخته است؟)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
اسلام براي زن ارزش و حقوق خاصي قائل است
ولی متاسفانه در کشورما حق و حقوق زن ارزش قائل نمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
مردم هنوز هم از عملکرد و رفتار دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس راضی نیستند
۱۵:۴۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
مردم هنوز هم از عملکرد و رفتار دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس راضی نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
اینقدر دروغ گفته اند که راستشون رو هم باور نداریم
Iran (Islamic Republic of)
شاکی
۱۳:۲۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
قاضی که حق وحقوق مظلوم را در دادگاه پایمال و ضایع می کند دیگر به درد مردم و کشور نمی خورد.
قاضی در نمازخانه قرآن و نماز می خواند ولی اما در مورد بررسی و رسیدگی به پرونده شاکی متاسفانه حق مظلوم را پایمال و ضایح می کند چرا؟
بنده از دو نفر به جرم خیانت در امانت در سال 1366 شکایت کردم ولی متاسفانه هنوز هم رسیدگی قانونی نشده است چرا؟ مشکل بنده چه ربطی به تحریم و جنگ اقصادی و تهدید وغیره دارد.
Germany
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
شما بایستی از حقوق زنان دفاع کنی
نه با قوانین 2000 سال پیش تو سر زنان بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
انسیه جون

کشور ایران اسلامی نیست
فقط زنهای ایران اجبارا حجاب دارن

هیچ چیز این کشور اسلامی نیست
بانک ها
ادارات
بازار
شیوه حکومت داری

همه غیر اسلامیست

خودتونو گول نزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
بی حجاب ها در کشورهای اروپایی وغیره از مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه یمن هر روز دفاع و حمایت می کنند، اما متاسفانه مسلمانان هم تاکنون از تجاوز آل سعود دفاع و حمایت می کنند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تامین اجتماعی
۱۷:۲۷ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن از بهمن ماه سال 1400 تاکنون متاسفانه هنوز هم به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت نشده است چرا؟ و دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس هم تاکنون هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
بازنشسته تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
مشکل مردم بی‌حجابان نیست و تاکنون نبوده است/ مشکل اصلی بی قانونی و بی عدالتی در کشور بوده است.
متاسفانه در کشور قانون وجود ندارد مشکلات مردم بررسی و رسیدگی کند.
همه مشکلات در کشور از بی قانونی و بی عدالتی شروع و آغاز شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
بله، برای معتقدین به خدا و اسلام، حجاب حکم قطعی دینی هست و تو قرآن به اون اشاره شده، برای سایر اقشار ایرانی، حجاب و پوشش مناسب انسانی اخلاقی ،حکم قانونی هست که باید توسط همه رعایت بشه...محیط اجتماعی محل حضور انسان ها با شخصیت انسانی شون هست نه جولان حضور جنسیتی انسان ها مخصوصا خانم ها که ذاتا زیبا، جذاب خلق شدند که این ویژگی نباید در محیط اجتماعی به نمایش گذاشته بشه هم برای حفظ حریم و سلامت خانم ها و هم آقایان...خدایا شکرت بخاطر قوانین مترقی و فطری و انسانی و اخلاقی اسلام عزیز...خدایا شکرت که همه دستورات دینی برای رعایت مصلحت فردی و عمومی قرار داده شده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
با سلام کدام پایبند متاسفانه مدیر یکی از دستگاهها دولتی کتبا اعلام نموده بند چ ماده 87 قانون برنامه پنج ساله ششم و مصوبه 14/12/ 1395مجلس شورای . از سال 1396 در خواست اجرای آن را نمودم با کمال تعجب در تاریخ طی نامه شماره 145/113/22مورخ20/1/1401فرمودند : ؟
اجرا (تحقق) قانون فوق جانبازان الزامی برای سازمان(دستگاه ) وجود ندارد؟. مخالف بند 7 و 8 سیاست های کلی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری در امور ایثارگران اعلام نظر نموده حالا از پایبند بودن صحبت میشود آن هم دستگاهی زیر نظر قوه قضاییه میباشد بنظر میرسد اجرای قانون بیشتر جنبه سلیقه میباشد
آخرین اخبار