در آخرین نقشه کرونایی کشور سه شهرستان استان همدان به رنگ قرمز درآمد.

 سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان همدان گفت: براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت در خصوص رنگ بندی کرونایی کشور، سه شهرستان از مجموع ۱۰ شهرستان تابعه این استان شامل «رزن، درگزین و کبودراهنگ» در وضعیت قرمز قرار گرفته اند تا بخشی از نقشه کرونایی استان پس از چندین ماه‌ دوباره قرمز شود.

«حمید پورحسینی» افزود: همچنین شهرستان های «همدان و فامنین» در شرایط نارنجی ، «بهار، اسدآباد، ملایر و نهاوند» در وضعیت زرد و «تویسرکان» نیز همچنان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

«رنگ بندی نقشه کرونایی استان همدان در هفته گذشته شامل هشت شهرستان زرد و ۲ شهرستان آبی بود.»

او با اشاره به اینکه آمارهای مربوط به ابتلا و بستری بیماران کرونایی در این استان افزایشی است،افزود: شمار مراجعه کنندگان سرپایی به اورژانس بیمارستان های استان طی هفته گذشته نسبت به مدت مشابه قبل از آن ۵۳/۵ درصد و آمار مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته نیز ۱۸/۵ درصد افزایش داشته است.

 سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان همدان با اشاره به اینکه اکنون ۲۹۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان همدان بستری هستند،گفت: از این تعداد ۵۴ نفر در بخش آی.سی.یو بستری هستند که وضعیت جسمی ۱۴ بیمار نیز وخیم گزارش شده است.

پورحسینی افزود: آمار فوتی های ناشی از کرونا در استان همدان نیز با ۱۰۰ درصد رشد در این مدت(مقایسه هفته قبل) از سه نفر به ۶ نفر افزایش یافته که برهمین اساس مجموع آمار متوفیان از ابتدای  همه گیری کرونا تاکنون در این استان به سه هزار و ۳۵۰ نفر رسیده است.

او گفت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان همدان با علائم تنفسی مشکوک و قطعی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، یک هزار و ۵۴ نفر و  مراکز ۱۶ ساعته و شبانه روزی ۲ هزار و ۷۲۷ نفر بوده است.

 از این تعداد بیمار ۷۲ نفر شامل ۶۵ نفر در بخش عادی و هفت نفر نیز در بخش آی.سی.یو بستری شدند.

به گفته سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان همدان، مجموع موارد مثبت سرپایی از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون ۱۱۲ هزار و ۲۴۷ نفر، موارد مثبت بستری ۳۳ هزار و ۶۲۳ و بهبود یافتگان ۳۰ هزار و ۱۳۳ نفر بوده است.

 تاکنون سه میلیون و ۲۰۹ هزار و ۶۳۶ دُز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده که درصد پوشش واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال در نوبت اول ۹۳/۲ درصد، نوبت دوم ۸۵/۱ درصد و نوبت سوم ۴۷/۸ درصد است.

پورحسینی در خصوص واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در استان همدان نیز گفت: ۹۵ درصد از جمعیت این رده سنی نوبت اول و ۸۳.۴ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند ضمن اینکه ۲۵.۹ درصد گروه سنی پنج تا ۱۱ سال نوبت اول و ۱۳.۱ درصد هم نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

او افزود : ۱۰۰ درصد مادران باردار در استان همدان نوبت اول واکسن کرونا و ۹۸/۲ درصد آنها نوبت دوم را نیز تزریق کرده اند ضمن اینکه در مجموع ۹۳/۲ درصد افراد بالای ۱۲ سال در این استان نوبت اول و ۸۳/۷ درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کردند.

منبع :ایرنا

برچسب ها: کرونا ویروس ، واکسن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار