مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: جمع کل شبکه‌ها گازی اجراء شده در بخش شهری، روستایی و صنعتی در استان به عدد ۱۲ هزار و ۳۰۸ کیلومتر رسید.

احمد فعله‌گری در مورد اهمیت گسترش شبکه‌های گازرسانی گفت: بدون افزایش طول شبکه‌ها امکان خدمت رسانی میسر نحواهد شد و به این دلیل کارکنان تلاشگر شرکت گاز استان در چند سال اخیر با همت والا و در جهت افزایش رفاه عمومی، موفق شده اند شبکه‌های گازرسانی را به دورترین نقاط استان برسانند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان  گفت: با نگاه کنجکاوانه و دقیق به وضعیت جغرافیایی استان کردستان، سختی گسترش شبکه‌های گازرسانی در این استان برای همگان نمایان می‌شود و گاهی اوقات بایستی برای عبور از بافت‌های سنگی یا عبور از رودخانه ها، هفته‌ها وقت گذاشت.

او می گوید: امسال اجرای طرح‌های گازرسانی در استان با سرعت زیادی در حال اجراست و در حال حاضر عملیات اجرایی گازرسانی در ۱۲۵ روستای استان فعال است  و امیدواریم تعداد روستا‌های گازدار تا پایان سال جاری از مرز هزار و۵۵۰ روستا عبور خواهد کرد.

فعله گری در مورد طول شبکه‌های توزیع گازرسانی استان هم گفت: هم اکنون طول شبکه‌های گازرسانی در سطح شهر‌ها و روستا‌های استان  ۱۲ هزار و ۳۰۸ کیلومتر بوده که ۳ هزار و ۱۳ کیلومتر در سطح شهر‌ها و ۸ هزار و ۵۵۶ کیلومتر در سطح روستا‌ها و ۷۳۹ کیلومتر در محور‌های صنعتی صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت: اکنون گازرسانی به نقاط دورافتاده و سنگلاخی در دست اجرا است و  با توجه به اینکه برای اتمام شبکه گذاری در روستا‌های باقیمانده احتیاج به لوله‌گذاری بیشتری است، پس طول شبکه‌های گازرسانی در سال آتی با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد.

گفتنی است؛ در حال حاضر، ۳۲ شهر و ۱۴۸۵ روستای استان کردستان با ضریب نفوذ ۱۰۰ درصد در جمعیت شهری و ۹۸ درصد در جمعیت روستایی تحت پوشش گاز طبیعی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.