معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: میانگین حقوق سربازان نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۰ درصد رشد یافته است.

سرهنگ علی مجیدی گفت: هدف اصلی نیرو‌های مسلح تامین نیروی انسانی است که برای تحقق این امر مهم، افرادی که به سن ۱۸ سال تمام می‌رسند مشمول خدمت سربازی هستند و با فراخوان‌ها از سوی نیروی انتظامی اعزام خواهند شد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: خوشبختانه در طول چند سال اخیر با حمایت و پیگیری‌های مسئولین محترم کشوری و استانی گرایش و علاقه جوانان به خدمت سربازی بیشتر شده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش اعزام مشمولان را داشته ایم.

او گفت: همچنین برای مشمولانی که بیش از سه سال غیبت داشته باشند تدابیری اندیشیده شده که در استان یا محل سکونتشان خدمت کنند و کسانی که متاهل هستند شامل کسر خدمت نیز خواهند شد.

به گفته مجیدی مدت کسری‌ه خدمت نظام وظیفه افراد متاهل دو ماه است و افراد دارای فرزند نیز می‌توانند به ازای هر فرزند از سه ماه کسری خدمت بهره‌مند شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان  می گوید:  تا کنون در رابطه با مشمولان اعزام شده هیچ گونه موارد ابتلا به کرونا در استان گزارش نشده و اعزام افرادی که مشکوک به بیماری کرونا بودند به ماه‌های بعد موکول شده است.

او گفت:از اسفند ۹۸ که به دلیل کرونا هیچ گونه اعزامی از استان صورت نگرفته، اما به دلیل بحث امنیتی به طور کامل هم اعزام متوقف نشده است.

مجیدی گفت: میانگین حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱ به نسبت سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۰ درصد رشد یافته است و این افزایش بر مبنای وضعیت تاهل و تعداد فرزندان، مدرک تحصیلی و منطقه خدمت سربازان طبقه بندی می‌شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان با اشاره به نزدیکی به ایام اربعین حسینی نیز گفت: در راستای حضور مردم برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی جهت حضور سربازان، مشمولان، دانشجویان و... نظام وظیفه عمومی شرایطی را ابلاغ کرده است.

او می گوید: بر اساس ابلاغ صورت گرفته، دانش آموزان، دانشجویان، طلاب، دارندگان برگ اعزام به خدمت که زمان‌دار است (بطور مثال زمان اعزام به خدمت آن‌ها چندماه دیگر است و غیبت هم ندارند)، فارغ التحصیلان در مهلت معرفی یکساله، دارندگان معافیت‌های موقت کفالت و پزشکی و مشمولانی که در طرح جریمه مشمولان غایب ثبت نام کرده و بیش از ۵۰ درصد اقساط را پرداخت کرده‌اند می‌توانند با ثبت نام در سایت epolice.ir برای حضور در پیاده روی اربعین اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.