بخش زیادی از روستای آهنگران شهرستان فراهان هفتم مرداد دچار آبگرفتگی شد و کمک‌های امدادی به این روستا ادامه دارد.

با وقوع سیل‌های اخیر در کشور وسعت سیل به روستا‌ها و شهر‌های استان مرکزی هم رسید و در روستای آهنگران فراهان این سیل ۵۰ خانه را تخریب کرد.

به گفته شاهدان جسد یک نفر از آوار بیرون کشیده شده است و کارشناسان جهادکشاورزی و بنیاد مسکن در رروستا هستند تا با تخمین خسارات بخش‌هایی از آن جبران شود.

مخلص الائمه استاندار مرکزی با بیان اینکه نیرو‌های امدادی اعم از بسیج سپاه راهداری و هلال احمر در روستای آهنگران مستقرند تا با رسیدگی به مشکلات از بار دغدغه‌های مردم بکاهند گفت: سامانه سیل زا تا دو روز دیگر ادامه دارد و در پایان این رویداد بیش از گذشته می‌توان به خرابی‌ها رسیدگی کرد.


شامگاه جمعه ۷ مرداد به علت شدت بارش‌ها و جاری شدن سیلاب، بخش زیادی از روستای آهنگران شهرستان فراهان هفتم مرداد دچار آبگرفتگی شد و کمک‌های امدادی به این روستا آغاز شد که این کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

به گفته نظری معاون سیاسی استاندار مرکزی پس از ورود سیل به روستا تمامی ساکنان از سوی نیرو‌های امدادی و با استفاده از ماشین‌آلات راهسازی به بیرون روستا منتقل شده اند و گزارشی مبنی بر میزان خسارت یا جان باخته در این حادثه ارائه نشده است

سالخوردگان و کودکان روستا با خودرو‌های امدادی به اراک یا فرمهین منتقل شدند و جوانان روستا با نیرو‌های امدادی در عملیات انتقال احشام به نقطه امن همکاری می‌کنند.

برق روستا با هدف جلوگیری از حوادث احتماعی قطع شده است، بیان کرد: هم اکنون ستاد مدیریت بحران برای برنامه ریزی جهت انجام امور در پایگاه هلال احمر در مجاورت روستای آهنگران در حال برگزاری است.

لوله اصلی گاز روستا هم دچار آسیب شده که نیرو‌های شرکت گاز استان در حال انجام تعمیرات هستند.


جمعیت هلال احمر استان مرکزی با توزیع بسته‌های غذایی گرم و حضور ۲ دستگاه آمبولانس، ۵ دستگاه وانت و ۳ دستگاه کامیونت در کنار سیل زدگان روستای آهنگران هستند.

شعبان زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: ۵۴۰ بسته غذایی در بین سیل زدگان روستای آهنگران فراهان توزیع شده و ۲ دستگاه آمبولانس، ۵ دستگاه وانت، ۳ دستگاه کامیونت و یک دستگاه قایق به همراه موتور پیشران و تجهیزات تخصصی سیلاب در اختیار مردم این روستا قرار گرفته است.

با پیش بینی سازمان هواشناسی و احتمال سیل در استان برای تمام کارکنان، امدادگران و نجات گران جمعیت هلال احمر استان آماده‌باش کامل اعلام شده و همچنین هماهنگی لازم با ادارات و مدیریت بحران شهرستان‌ها انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.