سامانه بارشی که از اواخر هفته پیش استان همدان را فرا گرفته بود، از امروز تا فردا به تدریج آسمان استان را ترک می‌کند.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با بارش پراکنده باران، رعدوبرق و وزش ملایم باد پیش‌بینی می‌شود.

محمدحسن باقری شکیب گفت: فعالیت سامانه بارشی که از پنج‌شنبه گذشته وارد آسمان استان شده است، با رگبار پراکنده باران در بیشتر مناطق به خصوص مناطق شرقی و شمال شرقی استان به صورت ضعیف تا فردا ادامه دارد.

باقری شکیب گفت: مردم نواحی شمالی و شرقی استان همدان در بعد از ظهر امروز شاهد بارش پراکنده و خفیف باران خواهند بود، در پی فعالیت این سامانه در ۲۴ ساعت گذشته، ایستگاه سردارآباد کبودرآهنگ با ۶ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را داشته است.

او گفت: روز (جمعه) اوج فعالیت این سامانه با بیشترین میزان بارش بودیم، در پی نفوذ این سامانه، هشدار رنگ زرد هواشناسی در خصوص طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن معابر صادر شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در ساعات بعد از ظهر امروز حجم ابر‌ها در آسمان استان افزایش می‌یابد، از امروز تا پایان هفته دمای هوای استان همدان ۲ تا سه درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.

او درباره امکان سیلابی شدن معابر و طغیان رودخانه‌ها و همچنین وقوع رعدوبرق، به عموم مردم توصیه کرد: از حضور و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و همچنین صعود به ارتفاعات در این ایام خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار