سرپرست سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: به دنبال وقوع سیلاب‌های اخیر، در مجموع ۲۷۷ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی استان خسارت وارد شده است.

حسین برزگر اظهار داشت: عمده اقدامات قبل از وقوع سیلاب بود پس از رخ دادن سیل نزدیک به ۴۸ گروه از سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری و ۲۰ گروه از صندوق بیمه محصولات کشاورزی مشغول ارزیابی میزان خسارات وارده هستند.

وی افزود: یک دستگاه بیل مکانیکی برای لایروبی قنوات در بارده مستقر شده است و حدود ۴ و نیم تن جو و ۵ تن خوراک آماده برای دامداران بارده تهیه و ارسال شد.

برزگر اضافه کرد: ۱۷۰ کیسه آرد خارج از سهمیه در روستای بارده توزیع شد و در حال حاضر مشکل نان در این منطقه وجود ندارد.


بیشتر بخوانید


وی گفت: برآورد اولیه خبر از خسارت سیل به حدود یک هزار و ۵۰ هکتار سطوح اراضی زراعی و ۱۵۵ هکتار سطوح محصولات باغی می‌دهد و تا این لحظه در منطقه روستایی ۶۰۰ راس دام سبک و ۱۰ راس دام سنگین تلف شدند و ۱۰۰ واحد دامداری آسیب دیدند.

برزگر تصریح کرد: سیل به ۳۵ مزرعه شیلات خسارت زد و ۶۰۰ تن ماهی نیز تلف شدند و به ۱۲۰ کیلومتر جاده بین مزارع، ۲۰ کیلومتر و ۴۵ مورد کانال‌های آبیاری، سربند و پمپاژ و سرریز‌ها نیز خسارات جدی وارد شد.

وی بیان داشت: اکنون در سطح استان بیشترین خسارت به زیرساخت‌ها وارد شده است.

برزگر افزود: هم‌اکنون در فصل آبیاری قرار داریم و محصولات باید آبیاری شوند که داخل قنوات گل و لای است و سربند‌ها مسدود شده که باید در اولین فرصت پاکسازی شوند، در بحث علوفه و خوراک دام بیش از یک هزار و ۶۰۰ تن خسارت و شش هزار و ۲۵۰ کلونی زنبور عسل از سیل آسیب دیدند.

وی اضافه کرد: خسارت بخشی از محصولات زراعی را بیمه پوشش می‌دهد.

برزگر اظهار داشت: رفع معضلات مربوط به قنوات و کانال‌ها که کشاورزان و باغداران بتوانند محصول خود را آبیاری کنند و محصولات خشک نشوند، فعلا در اولویت است.

وی ادامه داد: تناقض‌هایی در آمار‌های مربوطه به خسارات شیلات وجود دارد که نیاز است از یک مرجع واحد و رسمی این خسارات اعلام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار