احتمال پیوستن الجزایر به گروه بریکس

رئیس جمهور الجزایر از احتمال پیوستن کشورش به گروه «بریکس» به علت داشتن شرایط و معیار‌های عضویت در آن خبر داد.

«عبدالمجید تبون» گفت: «بریکس مورد علاقه ماست، زیرا زمینه دور شدن از جذابیت دو قطبی را فراهم می‌کند. اعضای بریکس یک نیروی اقتصادی و سیاسی هستند.»

به گزارش المیادین، رئیس جمهور الجزایر در همین حال تأکید کرد نباید «از رویداد‌ها پیشی گرفت»، اما «خبر‌های خوبی» در راه است.

تبون گفت: «برای پیوستن به بریکس که شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است شرایط اقتصادی خاصی لازم است و الجزایر بخش قابل توجهی از این شرایط و معیار‌ها را دارد.»

او اواخر ماه ژوئن از طریق ارتباط زنده تصویری، در نشست سران گروه بریکس شرکت کرد.

رئیس جمهور الجزایر همچنین گفت: این کشور قبل ازبرگزاری اجلاس سران اتحادیه عرب در ماه نوامبر آینده، میزان نشست نمایندگان گروه‌های فلسطینی خواهد بود. ما به دستیابی به آشتی میان گروه‌های فلسطینی اعتماد کامل داریم.

او تاکید کرد: قیس سعید رئیس جمهور تونس نماینده قانونی این کشور است و ما همواره پشتیبان ملت تونس خواهیم بود و در امور داخلی آن کشور دخالت نخواهیم کرد.

تبون هدف از برگزاری اجلاس سران عرب در ماه نوامبرآینده را ایجاد اتحاد و همبستگی در میان عرب‌ها عنوان و اعلام کرد که مشکلی با هیچ کشورعربی ندارند.

او درباره بازگشت سوربه به اتحادیه عرب گفت: از نظر قانونی، سوریه بخشی از اتحادیه عرب است، اما از لحاظ سیاسی برخی اختلاف‌ها وجود دارد. مقامات سوریه تایید کردند این کشور هرگز عاملی برای ایجاد شکاف و دودستگی در منطقه عربی نخواهد بود.

رئیس جمهور الجزایر تاکید کرد این کشور از هیچ تلاشی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب دریغ نخواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار