حضور فعال کتابخانه‌های عمومی صومعه‌سرا در برگزاری پویش‌های کتابخوانی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان از پویایی و موفقیت کتابخانه‌های عمومی صومعه سرا در برگزاری بسیاری از پویش‌ها و برنامه‌های اداره کل خبر داد.

پریسا کرمی گفت: مقام معظم رهبری در مورد کتاب و کتابخوانی دغدغه‌های بسیاری دارند و این دغدغه را بار‌ها به زبان آورده‌اند.

وی میزان دغدغه‌مندی شهرستان صومعه‌سرا به مباحث کتاب و کتابخوانی را قابل قبول دانست و افزود: شهرستان صومعه‌سرا در بسیاری از پویش‌ها و برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان حضوری فعال داشته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان گسترش سرانه فضای مطالعاتی به ویژه در شهرستان صومعه‌سرا را خواستار شد و گفت: انتظار داریم برای ارتقا این شاخص اگر فضایی مناسب در اختیار هست به حوزه کتابخانه‌ها اختصاص داده شود تا بتوانیم ضمن تجهیز آن خدمات لازم را به مخاطبان ارائه دهیم.

پریسا کرمی کتابخانه مادر و کودک را از جمله ظرفیت‌های خوب شهرستان صومعه‌سرا به عنوان کتابخانه‌ای شاداب و پویا دانست و افزود: مخاطبان ما در شهرستان صومعه‌سرا به کتاب و حضور در فضای کتابخانه‌ای علاقه بسیار زیادی دارند و امیدواریم به این نهاد در حوزه جبران کمبود منابع کتاب کمک شود.

وی در ادامه گفت: هر چه قدر دانش و آگاهی مخاطبان حوزه کتاب و کتابخوانی را افزایش دهیم زمینه بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه بدون هزینه‌های گزاف مسدود میشود و می‌توانیم منابع خود را در امورات بهتری جهت تعالی جامعه صرف نماییم.

مهدی صفاتی، سرپرست فرمانداری شهرستان صومعه سرا نیز در این نشست با بیان اینکه توسعه فرهنگ مطالعه لازمه داشتن جامعه پویا و خلاق است، گفت: فرهنگ هر کشوری به دانش آن مملکت و مردمی که در آن زندگی می‌کنند وابسته است.

وی افزود: امروزه اگر بخواهیم کشورمان را از حیث شاخص‌های ارزیابی کتابخوانی مورد سنجش قرار دهیم می‌توانیم این بازخورد را در نوع رفتار مردم مشاهده و تحلیل کنیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان صومعه‌سرا توسعه فرهنگی را پایه و اساس بسیاری از موضوعات دیگر یک جامعه دانست و گفت: اگر طبق آمار و ارقام از هر ۳ ازدواج در استان گیلان ۲ ازدواج منجر به طلاق می‌شود یکی از مباحث و دلایل آن حوزه فرهنگی و سبک زندگی است که متاسفانه از آن غافل هستیم.

مهدی صفاتی آموزش فرهنگ و سبک زندگی از سنین پایه در مدارس را مورد تاکید قرار داد و افزود: شهرداری‌ها با مشکلات اعتباری و مالی مواجهند، اما انتظار داریم نسبت به افزایش تعاملات و پرداخت سهم نیم درصد خود به حوزه کتابخانه‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه گیلان، پیرترین استان کشور لقب را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: این موضوع جزو دغدغه‌های مقام معظم رهبری هم هست و خوب است در حوزه کتابخوانی و فرهنگ ما بر روی این امر هدف‌گذاری انجام دهیم.

اجرای طرح‌های کتاب دوخان، راه اندازی شبکه مجازی دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی برای استفاده پژوهشگران، دانشجویان و عموم مردم را از جمله مهمترین خدمات کتابخانه‌های عمومی به شهروندان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.