معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مردم با اطلاعات کامل نسبت به مسائل زیست محیطی حساس شده و در این موضوعات پیگیری‌های دقیق و رصد جامعی را انجام می‌دهند.

نورالله مرادی گفت: در استان اردبیل نگاه آگاهانه، متعهدانه و دلسوزانه به حوزه محیط زیست شایسته قدردانی است چرا که در کمتر استانی چنین احساس مسئولیت شایسته و قابل تحسین را نسبت به مسائل زیست محیطی شاهد هستیم.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در آئین رونمایی از مجمع خیرین محیط زیست و امضای تفاهمنامه با صدا و سیمای مرکز اردبیل با اشاره به طرح توانمندسازی جوامع محلی و روستایی پیرامون مناطق حفاظتی گفت: تیم ارزشمند علمی در این حوزه شکل گرفته که امیدواریم خروجی این کار تیمی ارزشمند تقویت نظام اقتصادی و توانمندسازی جوامع روستایی باشد.

مرادی می‌گوید: اردبیل همچون طرح «پاکبانان محرم» با ایده‌ای خلاقانه و ارزشمند پیشتاز طرح توانمندسازی جوامع روستایی است که با نگاهی علمی و دانشگاهی در کنار همکاری سمن‌ها، این کار نتایج مثبتی را به همراه خواهد داشت.

او به کار شایسته تهیه اساسنامه مجمع خیرین اشاره کرد و گفت: ورود خیرین در این حوزه بسیار مهم و مؤثر است چرا که معتقدیم سازمان حفاظت محیط زیست باید مردم پایه و رسانه پایه باشد.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در طرح‌های مختلف باید از ظرفیت‌های مردمی در عرصه اجرایی و عملیاتی بهره بیشتری را بگیریم چرا که امروز مردم ما روی مسائل زیست محیطی حساس هستند و در هر نقطه‌ای از کشور مسئله زیست محیطی رخ دهد، در نشست‌ها و تعاملات با مسئولان آن را پیگیری می‌کنند.

مرادی می‌گوید: عرصه محیط زیست، عرصه عمل است و قطعاً در تهیه و تصویب اساسنامه مجمع خیرین ما سعی کردیم از نگاه دولتی پرهیز کرده و بیشتر ظرفیت‌های بخش خصوصی و توانمندی آن‌ها را در نظر بگیریم.

او تعامل خوب محیط زیست را با صدا و سیما و سایر رسانه‌ها یادآور شد و گفت: نشست‌های مشترکی در این حوزه برگزار شده و کارگروه‌هایی نیز در استان‌ها تلاش می‌کنند تا تفاهمنامه صدا و سیما و محیط زیست در ابعاد مختلف محقق شود.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در استان اردبیل نیز تعامل محیط زیست با صدا و سیما و سایر رسانه‌ها مطلوب و مناسب است و بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی و تاکید مسئولان باید به شکل همگانی موضوعات زیست محیطی را مورد دقت و توجه بیشتر قرار دهیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.