سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران از فروش ۲ میلیارد ریالی صنایع‌ دستی استان در نمایشگاه عباس‌آباد خبر داد.

مهدی ایزدی سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: دست ساخته‌های هنرمندان صنایع‌دستی استان تیر ماه امسال در نمایشگاه شهرستان عباس‌آباد حدود ۲ میلیارد ریال به فروش رسید.

او از فروش روزانه ۳۵۰ میلیون ریالی محصولات صنایع‌دستی در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی با حضور بیش از ۱۴ صنعتکار از خردادماه امسال شروع به کار کرده بود تا پایان شهریور ماه تمدید شد.

ایزدی با بیان اینکه این منطقه از استان نیز یکی از گردشگرپذیرترین نقاط مازندران به شمار می‌آید، گفت: صنایع‌دستی از جمله هنر‌هایی است که مورد استقبال مردم قرار دارد. دسترسی آسان به این محصولات هنری، قیمت مناسب و تولید محصولات کاربردی و همچنین طراحی بسته‌بندی‌های مناسب در افزایش فروش این محصولات تاثیر مستقیم دارد.

او از ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از دغدغه‌های استان در مقوله صنایع‌دستی یاد کرد و افزود: آماده‌ایم در صورت تامین زمین و فضای مناسب در سراسر استان بازارچه‌های صنایع‌دستی برپا کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.